Avatar billede thomasejsing Nybegynder
05. november 2001 - 09:45 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Banner giver fejl?

Hej, jeg ejer www.123portal.dk, men ligepludselig får jeg fejl i alle top bannere undtaget bannerne fra danban + safe2day, når man klikker på dem får jeg følgende fejl:

Fatal error: Failed opening required \'/var/www/html/portal123/123_admin/banner/ad_inc.php\' (include_path=\'.:/usr/share/php\') in /home/e-smith/files/ibays/portal123/html/banner/klik.php on line 3

hvorfor får jeg disse, og hvad skal jeg gøre for at få dem op at stå igen?
Avatar billede myplacedk Nybegynder
05. november 2001 - 10:07 #1
Øhm... findes filen?
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. november 2001 - 10:07 #2
Hvis  e-smith  er navnet på en mappe er det da vist et ulovligt navn.

ellers er der blot at checke de mappestier den fortæller om, er de korrekte og findes filen (samme store/små bogstaver)

er det iorden så check med din udbyder, der kan være sket diverse fejl i forbindelse med det normale vedligehold så du fx ikke længer har adgang til en mappe.

checkede lige, 10 klik uden nogen fejl.

mvh JakobA
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
05. november 2001 - 10:25 #3
Udbyderen siger at de ikke har lavet noget i stier osv?

Jakoba->
I wsftp dobbeltklikker jeg på html
herefter har jeg følgende biblioteker:
123_admin
banner
banner_mini
id
image
images
kontakt
kvik
newsadmin
phpMyAdmin
sponsor
thomas
tmp
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
05. november 2001 - 10:25 #4
i thomas har jeg lagt alle bannerne
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
05. november 2001 - 10:27 #5
og så har jeg 2 bannere med 123portal i toppen, samt et med bent der sælger sin knallert 45, samt et nettohost, det er disse der giver fejl?
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. november 2001 - 12:51 #6
den der include path
    (include_path=\'.:/usr/share/php\')
burde da vist være:
    (include_path=\'./usr/share/php\')

check om du er kommet til at skrive det kolon ekstra et sted.
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. november 2001 - 12:51 #7
eller måske
    (include_path=\'../usr/share/php\')
Avatar billede coderdk Praktikant
05. november 2001 - 13:34 #8
jakoba> e-smith er et ok navn.
: er adskilleren så .:/usr/share/php er rigtigt - det betyder aktuelt bibliotek samt /usr/share/php

i klik.php linie 3 er der en require, prøv at lave den om til:

require(\'/home/e-smith/files/ibays/portal123/html/123_admin/banner/ad_inc.php\');

Den skriver jo at den ikke kan finde filen i /var/www/html/portal123/123_admin/banner/ad_inc.php
Avatar billede mortenfn Nybegynder
05. november 2001 - 20:16 #9
hvad hvis du ligger bannerne og filen i samme mappe, hvis det så virler er det bare at arbejde sig fremaf (fremaf - hedder det?)

;O)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
05. november 2001 - 20:33 #10
hvis du vil ændre navnet på inc-mappen

ini_set(\"include_path\",$DOCUMENT_ROOT.\"/test/test\");

Avatar billede mortenfn Nybegynder
05. november 2001 - 20:55 #11
den her virker vist også:

ini_set(\"include_path\",\"./mappe/mappe\");
Avatar billede fessor-jakob Nybegynder
05. november 2001 - 21:02 #12
Bruger du include eller require
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
06. november 2001 - 09:35 #13
fessor-jacob-> aner det ikke, det er en portal, jeg købte i maj måned, og den har da også virket, men webglobe (det er her den ligger) har haft nogle problemer med deres server, og siger at det ikke er deres fejl, og at de ikke har ændret noget, jeg har taget kontakt til dem, og afventer deres forhåbentligt hurtige svar. jeg mener det er hos dem fejlen ligger. Jeg ved at de på et tidspunkt overflyttede portalen til en anden server.
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
06. november 2001 - 09:53 #14
Hvordan uploader jeg en gammel db (.sql) igennem myadmin? er det nødvendigt at slette de links, bannere osv der er i databasen først?
Avatar billede mortenfn Nybegynder
06. november 2001 - 19:54 #15
ikke hvis de passer sammen !!  -- er dette ikke et nyt spørgsmål?
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
07. november 2001 - 10:10 #16
jeg syntes det har været en stor hjælp fra jer alle, selvom jeg ikke selv fandt ud af at rette det, fejlen var at webglobe ikke havde rettte alle reference stier, og det benægter de iøvrigt stadig, de siger at det har de gjort, og når man så spørger om hvorfor bannerne så ikke køre, svare de at jeg jo må have lavet om i det??? Jeg har haft en anden til at rette det så nu køre det igen. Hvad syntes i iøvrigt om 123portal?