Avatar billede laserus Nybegynder
05. november 2001 - 01:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Yderlige instillinger i modem

Hej
ja det er sq ærligt talt svært for mig at forklare men,  Laaangt inde i systemet et sted hvor vi roder med modem-indstillinger, er der et felt der hedder \" Yderligere indstillinger \".  Jeg fik at vide engang at det skulle give bedre forbindelse at skrive nogle numre der, der passede til det modem jeg nu har. Jeg køre med winME, MSP3880-W 56k modem, og mine yderlige indstillinger er  AT&FS7=255S10=255S19=255 . den eneste forskeld jeg møder, er når jeg bruger indstillingerne er forbindelsen fast på 42.667bps, hvor imod, hvis jeg ikke bruger dem kan den svinge mellem ca 37.000bps til 46.000bps. så det er både på godt og ondt. Har jeg de rigtige indstillinger eller skal jeg bare lade være med at bruge nogen. eller rettere sagt. er der ikke en der kan fortælle mig hvad der foregår i dette (Ydeligere indstillinger) felt.???  Håber mit sp? er til at forstå og i kan hjælpe,  42.667bps er lige så godt som ??? ,,, ikke at have internet ,,,  eller SKAL man være tilfreds med med 42.000bps på et 56k modem?
                          vh laserus

Avatar billede parazite Nybegynder
05. november 2001 - 04:20 #1
Når du skriver noget i \"Yderligere indstillinger\" beder du Windows sende en form for kode til modemmet inden der kobles på. Dette kaldes også en initialiseringsstreng, eller initstreng.
Den kode, som Windows sender til modemmet, fortæller noget om hvordan modemmet skal opføre sig. Man kan eks. finde initstrenge, der fortæller modemmet af farten min. skal være 33.000 bps og max. 46.000 bps. På den måde kan man få gjort kål på en eventuel ustabil forbindelse ved eks. 48.000 bps.
Det din kode gør er nogenlunde det samme: Den fortæller modemmet, at det skal holde en fast fart på 42.667 bps, og derved undgå en hvis ustabilitet. Hvis du kan koble op med 46.000 uden efterfølgende ustabilitet, så må målet være at finde en initstreng, der tvinger farten op på 46.000 bps. Søg evt. på google.com efter initstrenge til dit modem.
Om 42.667 bps er godt nok til 56K? Det lyder meget fornuftigt. En del af farten vil altid ryge pga. forstyrrelser, så et realistisk max. ligger på omkring 48.000 bps, hvilket også er ret svært at opnå. Jeg ville være fint tilfreds. :)
Avatar billede sanded_shadow Nybegynder
05. november 2001 - 10:31 #2
En typisk forbindelse over alle modemer har en tolerance på 10% ned, det vil sige at hvis du kører med 42.000 bits, så vil der automatisk forsvinde 10%! Så jo, hvis du havde kørt med 48 kbits ville jeg være tilfreds! :)

-Sanded-
Avatar billede laserus Nybegynder
12. november 2001 - 22:32 #3
jamen jeg blev jo en hel del klogere.Takker for den fine forklaring.
Avatar billede parazite Nybegynder
12. november 2001 - 22:34 #4
Og jeg takker for point. Jeg er nu glad for mine modem-dage er overstået (indtil videre). Det var jo et helvede. :)
Avatar billede laserus Nybegynder
13. november 2001 - 00:12 #5
Jo ,,, jeg håber også snart mine modem-dage er overstået ..og ja ,, det er det evige helvede at få DET til at køre. men, får ADSL..Bredbånd, eller hvad det nu hedder. men de kan ikke tilbyde det i mit område før d.01-12 ..øv .. men glæder mig aligevel til at se om det er noget der virker.
Avatar billede parazite Nybegynder
13. november 2001 - 00:15 #6
*Det* er det. ADSL rox! :)
Lige nu sidder jeg på kollegie, med et lille stik i væggen, der sender net ud i en lind strøm - dælme en rar opfindelse! :)