Avatar billede hsk Nybegynder
08. marts 2000 - 14:27 Der er 5 kommentarer

Exchange Server

Jeg har en NT-Server der henter mail via ISDN og backoffice. Det ser nu ud til at alt mail bliver hentet ind, men det bliver ikke fordelt ud til arbejdstatinerne. Mailen bliver hentet in i en stor bunke til exchange. info@ skal så fordeles rundt til alle arbehdsstationerne og de respektive andre mail adresser fordeles til hverenkelte arbejdsstations. Vi kan ikke læse de mail der ligger på serveren. Dette er et kæmpe problem da vi har en masse vigtige mails vi ikke får besvaret.
Avatar billede rødovre Nybegynder
10. marts 2000 - 16:00 #1
Hvordan bliver denne mail hentet ??

Er der installeret Microsoft Exchange internet mail Connector ??

Problemet kan muligvis være, at brugerne i Microsoft Exchange, ikke er sat op til at bruge EMAIL.

Svar på ovennævnte først.
Avatar billede rough Nybegynder
26. juli 2000 - 12:18 #2
Du skal være opmærksom på at Exchange kun kan hente mail via en SMTP protokol. Hvis det er en POP3 skal du bruge et add on som feks pullmail der er gratis eller mailbridge (koster), hvis du ha r spørgsmål kan du kontakte mig på thomasth@hotmail.com
Avatar billede finnras Nybegynder
09. november 2000 - 18:29 #3
Det lyder umiddelbart som om MS Transfer Agent ikke er startet. Du har mulighed for at se hvilke mails der venter på at blive overført under connections-internet mail connecter og herefter Queues.
Findes de pågældende mailadresser der er forsøgt sendt til??
Se om det hjælper
Avatar billede kdn Nybegynder
10. november 2000 - 01:29 #4
>>>rough

Hvor kan man downloade \"PullMail\"... ???

//kdn
Avatar billede arthurh Nybegynder
28. december 2000 - 20:24 #5
kommentar til rough:

Hvis du kører en exchange 5.5 eller derover kan den selv hente fra POP3 postkasser, men jeg går fra at du kører med backoffice 4.0, jeg kan ikke lige huske hvilken exchange server der ligger i SBS vers. 4.0, men jeg sad selv med samme problem for ca. et år siden og fandt en progra der kunne klare det nemt og smertefrit, det hedder EFS - Email Forwarding Server, programmet går ud på nettet og henter post via POP3 og sender det så via SMTP til den lokale exchange server.

den fulde licens til EFS kost 35 $, og er godt givet ud, du kan hente en test version af programmet på http://206.243.171.145/3580.html

-arthurH