Avatar billede qhp Nybegynder
05. november 2001 - 00:03 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Misfarvning på skærmen

Der er sket en misfarvning på min 21\" skærm. Jeg har fået at vide, at en magnetring vil hjælpe. Er der nogen der vide hvor man kan leje/låne sådan en ?
Avatar billede handmade Nybegynder
05. november 2001 - 00:05 #1
Prøv i første omgang at trække netstikket ud og vent et par minutter. Ved at tænde den igen, afmagnetiseres skærmen automatisk.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
05. november 2001 - 00:05 #2
DEGAUSS så kan skærmen selv af magnistisere
Avatar billede msmows Nybegynder
05. november 2001 - 00:05 #3
Der er mlighed for manuel afmagnetisering (degauss) på de fleste skærme. Se menuerne på skærmen igennem (hvis det er en model med skærmmenuer).
Avatar billede solver Nybegynder
05. november 2001 - 00:07 #4
Jeg ved ikke om det virker med computerskærme, men jeg ved at hvis man skal have misfarvninger væk fra en almindelig fjernsynsskærm, så skal man tage alle stik ud og lade den stå et dags tid. Så skulle misfarvningerne være væk.

Det lyder tosset, men det virker.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
05. november 2001 - 00:09 #5
Eller hold op med at ryge og hold børnene væk fra PC´en.
Just Kidding :-)
Avatar billede msmows Nybegynder
05. november 2001 - 00:11 #6
>solver det er fordi man så, som handmade siger, tvinger en afmagnetisering igennem ved tilslutningen. Det behøver ikke være en dags tid, bare længe nok til at div. kondensatorer er afladede.
Avatar billede 24u Juniormester
05. november 2001 - 00:29 #7
jeg har hørt om den magnetring, som du snakker om, og har også hørt at man kan låne den hos radio/tv værkstedet. (i det tilfælde jeg snakker om var det hos 2Tal)
Avatar billede 24u Juniormester
05. november 2001 - 00:31 #8
men det er rigtigt som >karstenlauresen< og >msmows< siger, men jeg ved ikke hvor meget det hjælper ved en kraftig misfavning.
Har du nogle højtalere som står i nærheden? prøv at flytte disse, da nogle ikke er afskærmet.
Avatar billede qhp Nybegynder
05. november 2001 - 10:03 #9
Der står ingen højtaler ved siden sf. jeg har også prøvet med \"Degauss\", med magnetfelt fra en af mine HI-FI højtaler, med at hive strømsledning ud af stikkontakten, med at spørge hos følgende forretninger: El-gigant, 3 Merlin, 2 Fona, 1 DER. De har den ikke.
Jeg skal nok prøve at lade den stå uden strøm i længere tid. Hvis det heller ikke virker, vil jeg prøve med at spørge Total, hvor ligger det henne ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2001 - 11:28 #10
Når det ikke hjælper med den indbyggede Degauss kan det skyldes at en PTC modstand er brændt af, så skal du have skiftet den ud hos en TV-rep. eller hos fabrikant/leverandør!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. november 2001 - 11:33 #11
qhp => Prøv hos en alm. Radio/TV forhandler.. ikke en af de store.. men en af de små.. som laver alt selv.. (eller det de nu kan *S*)
Mange af de store forhandlere.. sender jo bare tingen vidre.. unde at se på den.. så de har ikke værktøj, tild et..

Så prøv din loakel Radio/TV forhandler.. gerne et lille sted.. med eget værksted *S*
Avatar billede jsb Nybegynder
21. november 2001 - 14:03 #12
Jeg har haft et lignende problem, hvor det blot var et ben inden i skærmstikket der var bøjet. For simpelt? Måske.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. november 2001 - 20:47 #13
Skal spm. ikke afsluttes og lukkes!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. november 2001 - 18:24 #14
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes