Avatar billede madizone2 Nybegynder
04. november 2001 - 23:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HASTER : Hvem opfandt MP3?

Hej. Jeg sidder og skriver IT-rapport som skal afleveres i morgen. Og jeg skal vide :
Var det Thomson Multimedia eller Fraunhofer som opfandt MPEG Layer-3(altså MP3) ???

Nogen der ved det?
En kildehenvisning vil være rigtig god.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. november 2001 - 23:48 #1
Jeg ahr ikke en hurtig henvisning, men Fraunhofer har patentet. Derfor mit gæt de opfandt mp3.
Avatar billede loss Nybegynder
04. november 2001 - 23:49 #2
full MPEG Layer 3 import and export based on codecs from Fraunhofer, the inventor of MP3 and the source for highest-quality encoding.
Avatar billede loss Nybegynder
04. november 2001 - 23:49 #3
der var lige lidt til at støtte din påstand :)
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2001 - 23:51 #4
syns jeg har hørt noget om nogle folk ved sony - men er ikk sikker.... så måske burde jeg slet ikk ha nævnt det :)
Avatar billede loss Nybegynder
04. november 2001 - 23:51 #5
http://www.iis.fhg.de/amm/techinf/layer3/ kan være du kan finde noget der
Avatar billede madizone2 Nybegynder
04. november 2001 - 23:52 #6
tak
Avatar billede halifax Nybegynder
04. november 2001 - 23:55 #7
Link til en artikel på PC World om noget mp3. Herfra er links til andre artikler. Måske kan du bruge noget
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2901&Segment=1