Avatar billede larsensimon Nybegynder
08. marts 2000 - 13:03 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Zip Drev til PC

Jeg er på udkig efter et Zip Drev til min computer (PIII 450 Mhz/256 mb) og er meget i tvivl om hvilket slags drev jeg skal vælge. Det skal være et eksternt. Men ikke om det skal være 100 mb eller 250 mb, eller om det skal være UBS, paraelle port eller SCSI?
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2000 - 14:05 #1
Det ser ud til at du har USB på din puter, så det bedste er at vælge et til USB porten, det er et meget lækkert ihvertfald det nye med 250 MB og eftersom at det også kan læse de gamle disketter er det et godt drev.
Det var min mening. håber du kunne bruge den  til noget.
Avatar billede nyheder Nybegynder
08. marts 2000 - 15:00 #2
Gå efter 250mb udgaven til USB, så er du helgarderet.
Avatar billede larsensimon Nybegynder
09. marts 2000 - 12:01 #3
Ok så det er 250 MB udgaven jeg skal gå efter. Men er en hurtigere med USB? og er den helt sikkert 100% kompetibel med de gamle 100 MB Zip Disks?
Avatar billede Slettet bruger
09. marts 2000 - 13:51 #4
Det er helt sikkert at den er kompatibel med de gamle det lover Iomega.

Om den er hurtigere er svært at sige du kan gå ind på Iomegas side og tjekke, men det jeg har hørt er at USB er hurtigere end Parallel, men jeg tror stadig at SCSI er den hurtigste, men hvis du ikke har SCSI i computeren  så kan det ikke betale sig at investerer i både SCSI kontroller og Drev til SCSI, så er det altså bedre både pris- og anvendelsesmæssigt at købe et med USB tilslutning.
Avatar billede larsensimon Nybegynder
09. marts 2000 - 14:10 #5
Jeg takker mange gange for jeres svar