Avatar billede sandal Nybegynder
04. november 2001 - 21:02 Der er 1 kommentar

nybegynder....hjaelp til qt og final cut pro

Jeg har et par qt film (.mov) og vil gerne vise dem i et nyt pop-up vindue paa nettet.
kan jeg ikke bare lave et link til dem og saa kommer de frem (hvis brugeren har qt-player)
der kraeves ikke nogle specielle foranstaltninger (taenker paa webhotel)
hvor store kan .mov max vaere? er 4-5 mb for vildt stort????

og....jeg prover at optimere dem i final cut pro som er et nyt program for mig - jeg har en sort ramme uden om min film og den vil jeg gerne have skaaret af - hvordan gor man det??
og er der et bestemt compression i kan anbefale - det er 3d-animation jeg streamer.

: )
Avatar billede abekongen666 Nybegynder
08. marts 2003 - 02:09 #1
hej...
jo du kan selvfølge skrive stien til videoen på siden  feks: (www.bjarnesside.dk/video) og alle webhoteller jeg har hørt om kan hoaste video.
du kan lave mov, filerne så store som du vi, og har plads til. det er selvfølger hovedsagligt et spørgsmål og hvor lang tid modtageren gidder at vente.
men 4-5 mb er småt (for mig) en herlig 3d film kan godt fylde 15- 20 mb, syntes jeg og ofså mere.....:)
ang den sorte kant, ville jeg forstørre videoen lidt, så det sorte kommer ud af billede.
det gør du i motion fanebladet i toppen af vieweren, der er scale og giv den lidt. feks 107 % så vil kanten nok forsvinde.

hilsen abekongen666