Avatar billede tobias Nybegynder
08. marts 2000 - 12:46 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

NTFS ---> Fat32 i win2k

Jeg har et problem med at finde mit modem i Windows 2000, man kan heller ikke finde det selvom man installere drivere og så prøver at køre det. Så jeg har valgt den løsning at jeg vil installere win98 også så jeg kan gå på nettet, men der er bare det problem at win98 vil selvfølgelig ikke blive installeret på min primary harddisk fordi der ligger NTFS på harddisken. Fair nok tænkte jeg og ville så installere det på en anden harddisk i min maskine som så køre FAT32 men det vil den ikke fordi under installationen af Win98 for jeg det problem at installationen vil lægge nogle filer ind på primary som køre NTFS og det vil den selvfølgelig ikke.....

Så det jeg søger er et program der kan "omforme" NTFS systemet på min Primary harddisk til Fat32, og det skal selvfølgelig kunne køre i win2k, derfor kan PQ magic ikke bruges....?

Eller i kan give mig nogle gode råd til at forklare mig hvordan jeg får mit modem til at køre i win2k....?

Anden løsning er at foretrække.

Hvis en eller anden kan få mit modem til at funke i 2k giver jeg gerne 100 ekstra point.....!
Avatar billede driis Nybegynder
08. marts 2000 - 13:18 #1
Hvad er det for et modem?
Avatar billede tobias Nybegynder
08. marts 2000 - 13:48 #2
Det er et internt  36.k modem men ved ikke rigtigt hvad mærke det er!
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
08. marts 2000 - 20:25 #3
Det ville nok hjælp lidt, hvis du kunne finde ud af, hvilket mærke det er! Har du ikke nogle disketter eller CD'er hvor der står noget firmainfo eller lignende?
Avatar billede tobias Nybegynder
09. marts 2000 - 12:23 #4
Nej det har jeg ikke det er et standard modem som fulgte med da jeg købte maskinen...!

Men det er også ligemeget for jeg har fået at vide af Shadow Surfer at de interne com porte bliver brugt til intern komonikation af win2k selv, og det er altså en kæmpe fejl i win2k,... så med mindre der er nogle der kan skaffe service pack 2 hvor fejlen skulle være rettet, kan jeg vidst godt glemme at få det til at køre i win2k men jeg er stadig meget åben for ideer til hvordan jeg skal få min NTFS partition "omformet" til fat32....???
Avatar billede tesmara Nybegynder
10. marts 2000 - 00:33 #5
Prøv dette

1) Boot op i DOS

2)Skriv FORMAT C:

3)Tryk Y

Det laver ikke om på FAT'ten men det retter en masse fejl (windows)
Avatar billede tobias Nybegynder
10. marts 2000 - 09:58 #6
Jeg kender til den version af svaret men det er sådan et svarder kan brugestil alle spørgsmål her på eksperten så den får du ikke point for.
Avatar billede snowball Novice
10. marts 2000 - 13:37 #7
Partition Manager 2000 fra Paragon Software kan konventere en NTFS partition tilbage til FAT, og den understøtter nemlig bl.a. Win2k !!!

Mere info her:

http://www.paragon-gmbh.com/n_pm.htm

Du kan hente en DEMO her (ved ikke helt om den feature du skal bruge er aktiv i DEMO'en):

http://www.paragon-gmbh.com/n_robots.htm#Partition Manager

Snowball
Avatar billede tobias Nybegynder
10. marts 2000 - 18:49 #8
Det lyder godt det vil jeg teste så kan du få dine point hvis det virker
Avatar billede tobias Nybegynder
10. marts 2000 - 18:59 #9
Jeg kan ikke finde noget sted at downloade den, hvis man prøver det link du gav mig bliver man bare skubbet længere ned på siden hvor der ikke er noget link til downloadning...?
Avatar billede snowball Novice
10. marts 2000 - 19:49 #10
Den kan hentes her:

http://www2.paragon.ru/download/pmedemo.zip

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2000 - 05:50 #11
w2k....

win2000 kan formatere din HD på begge måder både med NTFS og FAT32 og FAT16

Det du gør er at ligge win2k ind på D: og formaterer dit C: med FAT32 eller FAT16 det bestemmer du helt selv...BAgefter ligger du så win98 ind på C: og formaterer D:så du får fjernet alle filerne fra w2k....
Avatar billede tobias Nybegynder
19. marts 2000 - 18:21 #12
Silver --> Ja, men jeg vil ikke af med win2k, jeg syntes det er helt fint system.

Snowball---> Jeg har ikke haft tid til at teste programmet men jeg kan heller ikke lide at lade folk vente for længe så her får du bare pointne. Så stoler jeg på at det virker...!

Mit problem med at jeg ikke kan gå på nettet har jeg også løst, jeg har nemlig sat min gamle 166 mhz p1 op, og så køre jeg bare win98 på den, det gør det hele lidt mere besværligt med hensyn til uploading af filer, men på den anden side er det også lækkert at have en maskine der ikke bliver fyldt op med alt muligt lort fra nettet.
Avatar billede mr-d Nybegynder
14. februar 2001 - 13:19 #13
I demoversionen af Paragon Partition Manager 2000
kan man IKKE bruge funktionen konverter fra NTFS --> FAT32

Beklager