Avatar billede skovhus Nybegynder
08. marts 2000 - 07:15 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Registry entries

Jeg vil gerne have det sådan at når en bruger logger på netværket oprettes nogle bestemte registry entries i hkey_current_user. Det skal være sådan at alle brugere i en gruppe, f.eks. salg, har nogle entries til rådighed og brugere fra en anden gruppe har nogle andre. Og disse skal oprettes hver gang brugeren logger på, så selvom en bruger retter i dem bliver ændringerne overskrevet næste gang brugeren logger på.

Jeg ved det kan gøres men hvordan gør men det ?
Avatar billede mjess Nybegynder
08. marts 2000 - 08:32 #1
I Windows NT's resource kit findes der et værktøj, der hedder Policy Editor. Det kan bruges til dir formål.

/mjess
Avatar billede pellelil Nybegynder
15. marts 2000 - 20:51 #2
Du kan lade brugers login-scripts kalde en .reg fil der indeholder de ønskede settings. Hvis jeg husker korrekt skal .reg filen kaldes med parametret "/Q" for at brugeren ikke skal se/godkende at disse er tilføjet.
Avatar billede skovhus Nybegynder
16. marts 2000 - 22:39 #3
sorry den laaange responsetid, men jeg skulle lige finde et resourcekit.

mjess: jeg kan ikke rigtigt se hvordan policy editor skal kunne gøre det jeg vil. Kan du beskrive det lidt mere uddybende ?

pellelil: hvordan skal det loginscript se ud for at "kalde" .reg fil og hvordan skal den se ud. Kan du give et eksempel ?
Avatar billede pellelil Nybegynder
17. marts 2000 - 07:53 #4
Først så skal du lave din .REG fil. Dette gøres nemmest ved at du på en maskine - der har den rigtigte opsætning - går ind i registrerings databasen. Her finder du den "gren" (med underliggende grene) der indeholde de oplysninger du har brug for. Denne eksporter du og nu har du således den .REG fil du har brug for.

Jeg regner med at du ved hvor(dan) du laver/ændre et login script ?

I loginscriptet tilføjer du flg. kommando:
regedit /s \\servernavn\foder_indeholdende_reg_fil\fil.reg

Som du kan se huskede jeg i går forkert. Det er "/s" (silent) der skal bruges.
Avatar billede mjess Nybegynder
17. marts 2000 - 11:38 #5
OK jeg har ikke længere adgang til et Resource Kit, så det her kommer direkte fra huskeren

Med Policy Editor kan du sætte regler (policies) op for brugere og/eller grupper på domænet.

Reglerne bliver sat i en fil, der skal placeres et bestemt sted på serveren, og reglerne overskriver midlertidigt de settings, der er i user.dat~HKEY_CURRENT_USER (midlertidigt = mens brugeren er logget på)

Default kommer der 2-3 forskellige skabeloner med policy editoren

Der findes et værktøj til at fremstille specialtilpassede skabeloner til Policy editoren.

Se evt.: http://msdn.microsoft.com/library/psdk/sysmgmt/syspol_2183.htm
Avatar billede skovhus Nybegynder
18. marts 2000 - 07:22 #6
tak for hjælpen,

nu har jeg nok at gå igang med og jeg tror jeg kan bruge begge fremgangsmåder afhængigt af behovet.