Avatar billede jeff Nybegynder
04. november 2001 - 13:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nero og XP = pis og papir.

jeg har en thunderbird 1800+xp ibm gxp harddisk og en plextor 16/10/40A brænder. kører winXP og bruger nero vers. 5551. (understøtter xp) Alligevel har jeg ikke endnu kunne brænde en hel cd, uanset hvad der er på den. Heller ikke hvis jeg brænder fra harddisk. Harddisk sidder på primær, og brænder sidder som slave på min sekundære controller. Mit cdrom drev er et asus 40
Har nogle en god ide?
Avatar billede francke Nybegynder
04. november 2001 - 13:23 #1
Har samme prob med Win.2k! På den ene maskine kører det fint,på den anden slet ikke!
Avatar billede waffenss Nybegynder
04. november 2001 - 13:27 #2
jeg synes du skal give mig din computer og så er dit problem jo væk...prøv med WinOnCd eller et andet brænderprogram
Avatar billede bobbels Nybegynder
04. november 2001 - 15:02 #3
vi har fundet ud av om vi behåller gamle operativ systemet ex.
win98 på en hdd og winxp på en annan hdd i samma dator så går det att forsat
brände på win98 og det går også att ha norton på win98 delen og operera i xp
jag installerade clone cd i xp og det ble hel wims men sen startede jag om og installerade den i win98 og se ingen problem
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
04. november 2001 - 16:02 #4
Hvad er fejlen, du får? Er det buffer underrun, eller hvad? Er der forresten Burnproof på brænderen?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
04. november 2001 - 16:16 #5
Hvis der er tale om at Nero .. eller et andet program for den sags skyld siger at der ikke er nogen brænder på systemet, kan det klares ved at slette og geninstallere din ASPI ..
Men KUN hvis det er fordi at din brænder slet ikke kan findes i programmerne!

Dette kan gøres ved at hente et lille stykke sw jeg har liggende ..
Men lad os først lige få at vide hvad din fejl går ud på.
Avatar billede jeff Nybegynder
04. november 2001 - 16:28 #6
Problemet er at når jeg brænder, så ca de 60-70 % inde i jobbet, så enten genstarter maskinen af sig selv, eller så kommer der et blåt skærmbillede hvor der står at der er opstået en alvorlig fejl, og at den har dumpet physical memory. Derefter skal maskinen genstartes.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
04. november 2001 - 16:32 #7
Hmm.. prøv evt at køre en aspicheck ..

http://www.adminconsult.dk/tools/aspichk.exe

- Ricky
www.adminconsult.dk
Avatar billede rickypriv Nybegynder
04. november 2001 - 16:34 #8
.. den vil fortælle dig om der er noget galt med din aspi eller ej ..
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
04. november 2001 - 16:42 #9
du kunne jo også bare bruge det indbygget brænder pro der i xp
Avatar billede jeff Nybegynder
04. november 2001 - 18:18 #10
Rickypriv.
Den skriver at min aspi ikke er installeret korrekt. Jeg har lige hentet en wnaspi32.dll fra Nero hjemmeside, og sat den ind i nero folderen.
Hvordan skal jeg ellers geninstallere min aspi?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
05. november 2001 - 22:40 #11
http://www.adminconsult.dk/tools/forceASPI.exe

Følg vejledning på txt filen når du har pakket exe filen ud :)
Avatar billede kaos_flux Nybegynder
02. december 2001 - 12:40 #12
Jeg har det samme problem under WinME og Nero 5551, under brændingen genstarter maskinen eller skærmen går i sort. Har geninstalleret min aspi og flashet både motherboard og brænder til nyeste versioner. Brænderen er en plextor 8/4/32 og motherboardet er Aopen AK73 r1.13, CPU er en thunderbird 1400mhz og rammen er pc133 640mb.

jeg har proøver ForceASPI uden held og DL\'et aspi driverene fra Adaptecs hjemmeside. Aspichk.exe siger alt i orden.

hvis der er nogen der har andre forslag så er jeg lutter øren :-)
Avatar billede lexxprime Nybegynder
07. december 2001 - 20:38 #13
ja jeg har samme problem men kan godt brænde nogen ting andre ting virker ikke, nogen gange siger den der er fejl, har også opgraderet min brænder firmware og min bios på motherboardet.
system: athlon thunderbird 1,2ghz liteon 12x gforce2 mx400, soltek 75kav(viachipset)
har en skummel mistanke til via chipsættet og xp comboen ikke er heldig... andre der har xp og via??