Avatar billede infestor Nybegynder
03. november 2001 - 03:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Backdoor virus.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har fået en virus, der hedder backdoor.mosuc...!!!
Norton antivirus kan finde den, men kan intet gøre....
Jeg har tjekket alt tror jeg... men der er ingen hjælp og hente.... Kan I?????????????
Avatar billede virtus Nybegynder
03. november 2001 - 04:10 #1
Prøv at besøge www.antivirus.com og kør \"free online virus scan\"

Ganske gratis og nemt :o)
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 04:30 #2
Prøv at kør Norton igen.. når den finder virussen, så skriv sti plus filnavn ned på den fil, som der er virus i.. Når den så er færdig med at scanne, så genstart computeren i dos, og bare slet filen..

Så længe det er en Trojansk hest, så kan den ikke inficere nogle exec filer, som du vil have brug for.. Så vidt jeg ved, så smitter trojans ikke til andre filer... Jeg har selv brugt det nogle gange, og jeg synes det er en nem måde at slippe af med dem..

-måske skal du kør en \"attrib -a -s -r -h *.*\" først.. Det kommer an på om de har skjult/skrivebeskyttet filen.. =)
Avatar billede yeti Nybegynder
03. november 2001 - 09:58 #3
Norton har en side, hvor de skriver hvad du skal.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/refa.html#removal
Avatar billede fcs Novice
03. november 2001 - 10:21 #4
Du kan finde info om din virus her: http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_MOSUCK.12 og her: http://www.antivirus.com/pc-cillin/vinfo/virusencyclo/default5.asp?VName=TROJ_MOSUCK.12&VSect=T

For at fjerne den, skal du først lukke for Norton og derefter følge den løsning de skriver:

\"Click Start>Run, type REGEDIT then hit the Enter key.
Double click the following and then in the right panel, delete the registry entry “SVR12.EXE”:
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft >Windows>Current Version>Run
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft >Windows>Current Version>RunServices
Exit the Registry.
Scan your system with Trend antivirus and delete all files detected as TROJ_MOSUCK.12. To do this, Trend customers must download the latest pattern file and scan their system. Other email users may use HouseCall, Trend Micro’s free online virus scanner.\"

Du kan scanne din PC online med Housecall, som du finder på: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Når du har scannet og slettet evt. inficerede filer , skal du genstarte. Nu kan du scanne med Norton, bare for at være ekstra sikker.

Det var det hele. Held og lykke!
Avatar billede infestor Nybegynder
20. november 2001 - 12:50 #5
Tak skal i have det virker. Men her er så problemet. Jeg kom til kun at acceptere virtus svar og det kunne jeg faktisk ikke bruge til noget... Sorry I andre... I holder.
Avatar billede fcs Novice
20. november 2001 - 12:52 #6
Hvis du skriver hvem der skulle have haft point og hvormange de skulle have haft er jeg da sikker på at virtus laver et spørgsmål hvor han retter op på misforståelsen ;-)
Avatar billede maingano Nybegynder
22. januar 2003 - 21:31 #7
Hejsa

Jeg har samme pis på min og kan ikke slette den. Jeg har prøvet aæt med den vil bare ikke smutte. Har avg som virusprogram men den kan ikke nakke den. Mon her er hjælp at hente
på forhånd tak