Avatar billede s!lence Nybegynder
02. november 2001 - 23:58 Der er 27 kommentarer

Opdeling af HD...

Jeg har hørt at man kan opdele sin harddisk i flere drev...kan man det ? Og hvordan gør man ?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
02. november 2001 - 23:59 #1
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2001 - 00:00 #2
Det var et svar. ;)
Avatar billede cool_casper Nybegynder
03. november 2001 - 00:01 #3
Det kan man!! Du kan bruge et program der hedder fdsik, men det nemeste er at bruge windows! Hvilken version har du ??!
Avatar billede s!lence Nybegynder
03. november 2001 - 00:03 #4
Der skulle vel ikke være en lidt mere let udgave af besvarelsen ? Måske dansk ?
Avatar billede s!lence Nybegynder
03. november 2001 - 00:03 #5
Jeg sidder med Win98...
Avatar billede munk Nybegynder
03. november 2001 - 00:05 #6
Hva er du ik til udenlandsk ??  :))
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2001 - 00:05 #7
Avatar billede s!lence Nybegynder
03. november 2001 - 00:05 #8
Ik´ helt....ihvertfald ikke når det er flere sider :(
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. november 2001 - 00:05 #9
Udførlige forklaringer om fdiskning : http://www.fdisk.com/
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
03. november 2001 - 00:06 #10
Der er flere måder. Den letteste er nok at få fat i programmet partition magic, og dele den op med det. Det har nogle gode wizards til det.
Alternativt kan du bruge fdisk, som der er flere der foreslår. Der skal du bare være opmærksom på, at du sletter hele harddisken, hvis du bruger det.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
03. november 2001 - 00:07 #12
Og partition-magic er ikke freeware :o(
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
03. november 2001 - 00:08 #13
Glemte lige at fortælle, at fdisk selvfølgelig skal køres i ren DOS (ikke vindue)
Avatar billede halifax Nybegynder
03. november 2001 - 00:11 #14
Brug FIPS som er gratis og ikke sletter data på din disk. Læs hvordan - på dansk - her, hvor der også er link til download af programmet.
http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2364

Avatar billede j.robert Nybegynder
03. november 2001 - 00:11 #15
Du kan benytte disk manager i win2k (hvis du benytter den).

Fdisk:
http://www.idg.net/english/crd_font_526756.html
http://wintip.dk/artikler/partition.htm

eller partition magic.
http://www.powerquest.com/partitionmagic/
Avatar billede j.robert Nybegynder
03. november 2001 - 00:12 #17
Til fdisk har jeg givet link til to danske sites der forklarer hvordan du gør.
Avatar billede s!lence Nybegynder
03. november 2001 - 00:12 #18
Tror sq at det er lidt for svært for mig :(
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2001 - 00:17 #19
Du skal bare være sikker på at der IKKE er noget der skal bruges på HD´en før du går igang.
Udskriv en guide og gå stille og roligt frem, så skal det nok virke.
Avatar billede coldshadow Nybegynder
03. november 2001 - 00:28 #20
Det mest sikre er at bruge fdisk, men så skal du jo formatere:-(
But wathever - Forresten skal du huske at Windows ikke udnytter hele harddisken hvis dine partitioner er større end 10 gb.
Lad være med at spørge hvorfor.
Avatar billede thomzen Nybegynder
03. november 2001 - 05:32 #21
Erhm.. Coldshadow...

... Det passer jo ikke helt, at det er når de er ovre 10gb.. Det er da alle diske at du ikke får lige så meget plads, som der står der er...

Det er det med Bytes, megabytes, og videre i hierakiet..

S!lence.. Hvis du ikke synes om de forklaringer du har fået, så kan kan jeg godt maile en \"step by step\" forklaring til hvordan du skal lave partitioner i Fdisk, men gider jeg ikke til, hvis du har fundet ud af det.. =)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. november 2001 - 08:31 #22
thomzen>> He-he, er der efterhånden ikke kommet nok af dem?
Avatar billede oppes Seniormester
06. november 2001 - 22:09 #23
har også varet her på siden med samme spørsmål men aldrig fået svar hvordan man finder fdisk og har stadigvæk en ubrugt harddisk på 20,4 gb maxtor
har spekuleret hvorfor får man ikke en forklaring fra sælgeren hvordan man gør at få den at fungere. der sku\' vare en brugsanvisning mener jeg men jeg er heller ikke for kløftigt.
oppes
Avatar billede oppes Seniormester
06. november 2001 - 22:11 #24
og hvis nogen fik lyst at sende en e-mail så er den her. seppo@worldonline.dk
tak alligevel
oppes
Avatar billede apollo69 Nybegynder
06. november 2001 - 22:32 #25
Du finder FDISK ved at skrive \"fdisk\" i DOS promten
Avatar billede miroxp Nybegynder
11. november 2001 - 15:59 #26
Er det ved ren disk eller efter installation af styresystem ?
Avatar billede oppes Seniormester
16. oktober 2010 - 21:16 #27
tak