Avatar billede videodyr Nybegynder
07. marts 2000 - 09:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Novell 4.11

Hej!

Jeg har et lille problem, håber i kan hjælp mig.

Min computer skal køre et ”login Script” når jeg gå ind på Novell 4.11 server.
Men der er kun Dos der køre ”login Script”, ikke windows det vil sige at jeg kun har de mappe drev i dos.

Hvad skal jeg gøre, for at windows også har dem?

Avatar billede skovhus Nybegynder
07. marts 2000 - 16:44 #1
Du skal installere Novell Client til 4.11 under windows. Når du så logger på novell nettet via windows køres de logonscripts der er def. under novell's brugerdefinitioner, f.séks. supervisor o.s.v.

Du kan nok hente klienten på Novell gratis. Jeg kan ikke lige huske deres hjemmeside, men prøv evt. via http://www.winfiles.com under drivere til netkort. Her kan du lede efter Novell NE2000 netkort og så har du et link til deres hjemmeside.
Avatar billede rødovre Nybegynder
08. marts 2000 - 12:26 #2
Hvis man fra windows, skal logge ind på en novellserver, og få loginscript kørt, kan man gøre to forskellige ting.

1) Installer Microsoft Novell klient under netværk. Klienten ligger på installations cd'en til Windows 9.x

2) Installer Novell's egen klient. Denne kan downloades fra
http://www.novell.com/download/
Vælg klient til version af windows.