Avatar billede jno Nybegynder
07. marts 2000 - 08:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette en fjernbruger i netværket

Når jeg f.eks. hjemme installerer en ny NT arbejdsplads hvordan kan jeg så få den til at være en del af det netværk / domain jeg har på arbejde ? Når man angiver at den kører i netværk og skriver domainnavnet siger den jo bare at den ikke kan finde en domainkontroller.

Jeg skal koble op via et IDSN modem og det er installeret og fungerer.

Jeg har brug for så nøjagtig beskrivelse som muligt da jeg ikke er alt for stærk til disse ting.
Avatar billede jno Nybegynder
12. marts 2000 - 16:53 #1
Det er ikke mange svar eller indlæg der er kommet hva' ?

Kom nu, eksperter, der må da være nogen der kender en løsning.

Jeg giver 60 point mere for at brugbart svar.
Avatar billede sjensen Nybegynder
12. marts 2000 - 23:06 #2
Det er egentligt ikke så svært:

Når du installerer NT som en arbejdsplads og den kommer til den del der vedr. netværket kan du vælge mellem 2 muligheder:

1. Tilkoblet via et modem (fjernbruger) eller
2. Tilkoblet via et lokalt netværk.

Her skal du selvfølgeligt vælge tilkoblet via et modem. Derefter spørges om en række ting som f.eks. hvilken transportprotokol der skal anvendes, hvilket modem der skal bruges, hvilket telefonnr der skal ringes til o.s.v. Efterhånden som du udfylder disse spørgsmål beslutter NT sig for at installere de dele der er nødvendige og som afslutning skal du vælge hviklet brugernavn og hvilket domain du skal bruge.

Derefter prøver NT at installere alle dele og koble op mod det netværk du har angivet. Hvis det lykkes (hvis du har oplyst de rigtigte informationer) skulle du nu automatisk være koblet ind på netværket i det domain du ønskede.

Det kan være at du skal kende adm. password for at kunne oprette en "konto" på serveren men det burde din administrator allerede have ordnet hvis han kender navnet på din maskine og det er også ham der skal give dig et brugernavn og password der er oprettet på serveren.

Så inden du går igang skal du have alle disse info. på plads og så er der bare at følge NT's spørgsmål i forb. med installationen.

Jeg har prøvet det engang og det virkede uden nogen problemer, men det var ganske vist med et alm. modem og ikke via ISDN. Det burde dog ikke gøre nogen forskel.

Prøv det engang og hvis det ikke lykkes så skriv igen.
Avatar billede jno Nybegynder
14. marts 2000 - 23:40 #3
det virkede ikke helt sådan som du har beskrevet men jeg fik det på plads alligevel.

Tak for hjælpen. Der er lige nogle ekstra point for den hjælpende hånd