Avatar billede iggipop Nybegynder
02. november 2001 - 17:08 Der er 8 kommentarer

Dualboot med WinNT og ME

Har en maskine, hvor der er installeret NT på en 2 GB partition. Disken er på 20 GB. Den anden partition er oprettet som extended Fat32. Hvordan installerer jeg Me på den, så jeg får dualboot ?
Avatar billede thecodeman Nybegynder
02. november 2001 - 17:11 #1
Du skal vist installere ME først, dernæst NT, sådan er det ihvertfald med 98
Avatar billede iggipop Nybegynder
02. november 2001 - 17:11 #2
Det kan jeg ikke ! Er der ikke andre muligheder ? NT er installeret og det er en arbejdsmaskine, derfor kan jeg ikke fjerne NT !!!
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
02. november 2001 - 17:15 #3
Det gør ME af sig selv. Når du installere det!
Avatar billede iggipop Nybegynder
02. november 2001 - 17:24 #4
Spørgsmålet er bare hvordan man installerer ME, når nu NT er installeret ???
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2001 - 17:27 #5
ME skal ligge på primær om du så først installerer den efter NT er sådan set lige meget, du skal blot kører ntfs, hvis du vælger nt først . eller så skal me installeres først og hereftefølgende NT, så opretter nt selv dualboot.

Jeg har lavet samme nummer med at installere windows 2000 først (ntfs) på part 1 og herefter windows 98 på part 2 ( dog stadig C drev)
kharder
icq# 71258492
Windows Messenger: kharder@c.dk
www.expertftp.subnet.dk
www.expertftp.on2u.dk

Avatar billede portris Nybegynder
02. november 2001 - 17:28 #6
Du installerer windows me på Fx. D:
der efter sætter du din winnt cd i og booter op med den.. vælg \"repair\"...
og så skulle det virke..
men det bedste er at installe win ME først!!
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2001 - 17:29 #7
Så gemmer du NT partitionen for ME blot må din NT partiiton ikke være større end 7GB. har godt set du skriver 2 GB, men NT skal være installeret under NTFS eller kan du ikke gøre det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. november 2001 - 23:19 #8
Microsoft er ikke gode til at håndtere dualboot, jeg vil derfor foreslå at du anvender LILO. LILO er en linux bootmanager, der sagtens kan håndtere to MS operativsystemer, så disse kan køre uafhængigt af hinnanden. Du kan læse om LILO i bogen \"Friheden til at vælge Linux\" der kan downloades gratis på http://www.sslug.dk/linuxbog.
Selv om der er tale om linux, behøver du ikke installere linux, den kan kører MS lige så godt

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk