Avatar billede kurt Nybegynder
02. november 2001 - 11:47 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adgang med fingeraftryk

Er der nogen der har erfaring med brug af fingeraftrykslæsning til Access?
Vi har et tavle-system, hvor folk klikker sig ind når de kommer. Den er koblet op til en Access database, som via intranettet kan vise hvem der er i huset.
Den skal hele tiden udvides, så nu vil vi hellere bruge en finger-scanner.

Kurt
Avatar billede horus Nybegynder
02. november 2001 - 13:20 #1
Nogen egentlig erfaring kan jeg ikke prale med at have af det - men har læst en smule om det... kender 2 leverandører som tilbyder en \"hardware\" del som er selve scanneren, samt også tilbyder et SDK så man selv kan indbygge fingeraftryks muligheden i sine egne programmer - du kan tjekke disse to sites:

http://www.ankari.com/sdk.asp

http://www.biometricaccess.com/st2ktkit.htm

Link\'ene er ind til SDK\'erne begge steder - vil du læse mere om selve scanerne og priser skal du nok kigge andre steder på deres sider.

Held og lykke

Mhv.

Horus
www.HuskDet.Nu - så glemmer du aldrig...

Avatar billede Slettet bruger
02. november 2001 - 13:22 #2
off topic > horus> Du har ikke overvejet at få en designer til at kigge lidt på din skumle huskdetnu side? Ikke noget jeg ville prale med :P
Avatar billede horus Nybegynder
02. november 2001 - 13:30 #3
el barto > Hvad er der skummelt ved den ?

Det er sku\' da genialt at du kan oprette en påmindelse bare ved at sende en sms fra din egen telefon....

Horus
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2001 - 13:31 #4
Pf...designet er da mega skummelt
skummelt = gustent = klamt
Avatar billede horus Nybegynder
02. november 2001 - 13:36 #5
Tak for det :-)

Horus
www.HuskDet.Nu - så glemmer du aldrig...
Avatar billede a1a1 Novice
02. november 2001 - 13:45 #6
-> horus
Sende sms fra telefon, til email lyder interesant, har du nogle links eller kan du forklare lidt om hvordan man gør sådan noget????
Avatar billede horus Nybegynder
02. november 2001 - 14:17 #7
a1 de fleste teleselskaber har en \"SMS til E-mail\" mulighed - man skal bare vide hvordan man gør :-)

Har man en TeleDanmark (VIC) mobil gør man det at man opretter en sms og som det første skriver man den email adresse man vil sende SMS\'en til f.eks.

sms@huskdet.nu

dernæst laver man et mellemrum og så skriver man selve beskeden. Når man så skal sende SMS\'en sender man den til et bestemt nummer - for teledanmarks vedkommende skal man sende til nummer 200 - så har du som sagt en TDC mobil telefon, så skal du sende beskeden til nr. 200 - så laver TDC central den om til en email og sender den til den email adresse du skrev i starten af sms\'en....

Det der er så smart ved HuskDet.Nu er at man efter at have tilmeldt sig og oprettet sit mobiltelefonnummer, så kan man oprette en påmindelse direkte fra sin mobil.

Man opretter f.eks. en sms der ser sådan ud:

sms@huskdet.nu 1400 Husk at du skal til tandlæge i morgen

og sender beskeden til nr. 200 hvis du har TDC/VIC - så oprettes der en påmindelse for dig hos HuskDet.Nu så du samme dag kl. 14:00 får din påmindelse.... du kan under hjælpen inde hos HuskDet.Nu læse mere om andre muligheder.... så vidt jeg husker er der også en forklaring til de forskellige teleselskaber....

Jeg er ikke helt sikker - for det er ikke min tjeneste - jeg syntes bare den er kanon fed :-)

Hygge

Horus

P.S.

Hvis du har flere spørgsmål så mail mig på musty@post.com så vi ikke belaster dette spørgsmål med mere \"off topic\" snak - sorry kurt :-)

Avatar billede a1a1 Novice
02. november 2001 - 14:38 #8
tak skal du have, :)
Avatar billede johs_j Novice
03. november 2001 - 13:32 #9
>kurt
Før i starter sådan noget bør du kontakte Datatilsynet og spørge om det er lovligt at registrere folks fingeraftryk!
Det kan være strafbart.