Avatar billede tao Nybegynder
31. maj 1999 - 15:32 Der er 20 kommentarer

IIS Log filer

Min Internet Information Server 4.0, Der kører på en Windows NT 4.0 SP4 Server er pludselig holdt op med at logge web trafikken, som defineret i management console. Jeg kan ikke få den i gang igen, er der nogen der han en ide til hvorfor den er stoppet og hvordan man får den igang igen??

Jeg har prøvet at genstarte sevices og serveren, samt ændre log indstillingerne.
Avatar billede hojben Novice
31. maj 1999 - 15:35 #1
Har ikke lige svar på dit sp., men et andet sp. de web's du opretter i MC, kan du sortere dem på en eller anden måde??? Hvis du har en løsning, så smider jeg sq lige nogle point..

Højben
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
31. maj 1999 - 15:42 #2
Mener du sorter i Management Consol'et?? Så de bliver sorteret alfabetisk f.eks.

Avatar billede whocarez Nybegynder
31. maj 1999 - 15:45 #3
Det kunne være noget så banalt som at du er løbet tør for diskplads. Eller at det bibliotek som du henviser logfilerne til ikke længere eksistere.
Hvorfor den er stoppet, har jeg pt. ingen gode forslag til. Men håber det andet hjælper. :)
Avatar billede hojben Novice
31. maj 1999 - 15:52 #4
rbnstudio >> jeps...
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
31. maj 1999 - 15:55 #5
Hojben> Kigger lige på det når jeg kommer hjem...
Avatar billede tao Nybegynder
01. juni 1999 - 10:52 #6
Nope det var ikke problemet, men efter en geninstallation virker det.. Måske skulle man blive ms solution provider, øh du skal bare geninstallere, heh..

Højben> Jeg har endnu ikke fundet en måde hvorpå man kan sortere webs'ne i MC, desværre.

PS : Kan man annullere et spg?
Avatar billede hojben Novice
01. juni 1999 - 10:58 #7
Tao >> Er du den samme som rbnstudio?? *S* Det er bare skide irreterende når man har så mange webs som vi har, at den ikke sorterer dem i rækkefølge. Desværre har vi startet forkert og kaldt dem www.domænenavn.dk og når man skal søge efter et bestemt web, tager det bare helt vildt lang tid. Ny navngiver vi dem dog domænenavn.dk istedet..
Avatar billede tao Nybegynder
01. juni 1999 - 11:15 #8
yup det gør vi også på følgende måde

domænenavn.dk - www
domænenavn.dk - spil

således at subdomains også er til at finde

Og nej, jeg er ikke den samme som rbnstudio..
Avatar billede hojben Novice
01. juni 1999 - 11:21 #9
Tao >> K.. Troede bare da du "svarede" på mit spørgsmål til rbn.. Mit icq er 20922514 hvis du har lyst til at dele info om MC...
Avatar billede bandsholm Nybegynder
09. juni 1999 - 17:01 #10
Kan man ud fra IIS 4.0 Logfiler se hvor stor hits der er på de enkelte sider ? Og er det overskueligt ?
Hvis ikke hvad gør man så ?
Avatar billede pela Nybegynder
13. juni 1999 - 23:30 #11
Man kan ikke sortere i rækkefølgen web´s i MMC´en, de ligger i den rækkefølge som de er nummereret i IIS´s meta database..

Avatar billede hojben Novice
14. juni 1999 - 12:03 #12
Pela >> Kan man så ændre det i databasen?? *Plz*
Avatar billede pela Nybegynder
14. juni 1999 - 12:46 #13
hojben>>ja og nej, det kan lade sig gøre, men det vil betyde at du skal copiere en del rundt. Men det skal enten gøres med mdutil(commandline) eller metaedit(GUI)(begge programmer der liger i IIS resource kit så vidt jeg husker)....... HUSK lige at tage en backup af Meta databasen inden du går i gang med at rode med den!!!
Avatar billede hojben Novice
14. juni 1999 - 13:34 #14
Pela >> Ville man ikke kunne importere basen til access og sortere alfabetisk og derefter exportere basen igen??
Avatar billede pela Nybegynder
15. juni 1999 - 16:55 #15
hojben>>Jeg vil ikke tro det men det kan du jo lade komme an på en prøve.
Avatar billede hojben Novice
15. juni 1999 - 17:27 #16
Pela >>
hvilken fil er det vi lige taler om??? (Er lidt spejlblank *SSS*)
Jeg er på 20922514 hvis du vil dele info...
Avatar billede pela Nybegynder
15. juni 1999 - 19:52 #17
hojben>>Jeg har prøvet nummeret, men det ser ud til at du ikke eksistere;))

pela@posen.dk
Avatar billede anke Nybegynder
21. juli 1999 - 15:34 #18
tao>>
Vi har haft samme problem i virksomheden og fik dette fif:

Gå til winnt\system32\inetsrv i en dosprompt
1. Kør REGSVR32 iislog.dll
2. Kør REGSVR32 iscomlog.dll
3. Kør REGSVR32 logui.ocx

Genstart IIS eller genstart WinNT

Det virkede hos os.
Avatar billede hojben Novice
12. februar 2002 - 12:00 #19
Skal vi dog ikke lukke dette spørgsmål ?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. marts 2002 - 23:08 #20
tao> du bedes lukke dette spørgsmål da det er meget gammelt, ellers bliver det lukket, og udsatte point mistes