Avatar billede jostine Nybegynder
02. november 2001 - 10:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forslag til ny kategori.

Jeg her et forslag til en ny kategori (under programmering) : Cobol.

Javist - jeg ved godt det er et \"døende programmeringssprog\", men der findes trods alt mange virksomheder (specielt de store), der stadigvæk kører cobol-applikationer (og dem konverterer de nok ikke bare lige).

Håber det bliver modtaget positivt, selvom eksperten.dk nok mest omhandler de \"nye\" sprog mv.

/jostine
Avatar billede vandhunden Nybegynder
02. november 2001 - 11:16 #1
Jeg synes også der skal være en kategori der hedder QBASIC.
Avatar billede jostine Nybegynder
02. november 2001 - 11:23 #2
Der er ihvertfald rigeligt af de \"lidt gamle og out-datede\" sprog, der giver folk problemer. Og problemet bliver jo ikke mindre af at de stadigvæk er aktive mange steder (og dem, der skal vedligeholde applikationerne, ikke har den store erfaring i dem).

Tænk bare på DOS (ikke MSDOS); men det køres stadigvæk som OS (og såvidt vides er de sidste der hørte noget om Cobol/DOS o-lign. uddannede for mere end 20 år siden). Eller Databus / PL/B.

/jostine
Avatar billede wwc Nybegynder
02. november 2001 - 16:34 #3
Det her har vist været oppe og vende før!
Men hvad med at lave en kategori for \'gamle\' programmeringssprog??
Avatar billede jostine Nybegynder
05. november 2001 - 08:20 #4
En for \"oldies\" er også en acceptabel kategori. Så er det jo bare op til folk selv at finde ud af hvad der er \"oldies\" og hvad der er \"ny\".
Avatar billede kurdm Nybegynder
16. juli 2008 - 12:06 #5
selvom Cobol er "død" så er det cobol der har det fleste linje kode i verden. så det vil være en rigtig god ide med en cobol kategori