Avatar billede gibson6 Nybegynder
02. november 2001 - 00:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

concorde 4.80.4

min printer virker ikke når jeg kører concorde 4.80.4
Avatar billede halifax Nybegynder
02. november 2001 - 00:15 #1
Kan det være fordi din printer er en Windows GDI printer - den slags duer ikke til dos.

Avatar billede gibson6 Nybegynder
02. november 2001 - 00:20 #2
min printer er en hp officejet
Avatar billede halifax Nybegynder
02. november 2001 - 00:41 #3
Kender ikke specielt din printer. Det bedste du kan gøre er at se i printermanualen - se om der står noget om udskrivning fra dos. I disse Windows tider er det langt fra alle printere, der kan udskrive fra dos.
Du kan lave en lille prøve ved at udskrive fra dos programmet Edit, som er modstykket til Windows Notepad, altså en teksteditor. Åben Notepad og skriv et par linier tekst, gem filen med f.eks navnet test.txt - filen gennem sikkert i c:\\Dokumenter. Luk Notepad. Klik på Start-Kør og skriv edit <Enter>. Edit åbner en dos-boks i Windows. Indlæs filen test.txt og se om du kan udskrive den. Udskriv ligger under menupunktet Filer...
Luk Windows og genspart computeren i Dos-tilstand. Ved prompten c:\\ skriver du edit <Enter> Denne gang åbner Edit jo ikke i en Dos-boks under Windows...  Indlæs igen test.txt og vælg udskriv

På den måde får du afprøvet, om du overhovedet kan udskrive fra dos. Hvis det lykkes har jeg desværre ikke noget råd om, hvordan du får det til at virke med din Concorde

Avatar billede halifax Nybegynder
02. november 2001 - 00:45 #4
Kan det tænkes at Concorde skal bruge en særlig dos-driver til udskrivning?  -  Her må du nok igang med manualen til Concorde og se, hvad der her står om udskrivning.

Avatar billede halifax Nybegynder
02. november 2001 - 00:48 #5
filen gennem sikkert i c:\\Dokumenter  skal være
filen gemmes sikkert i c:\\Dokumenter