Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. november 2001 - 17:55 Der er 19 kommentarer og
5 løsninger

Windows XP...Pris ??

Hej alle....

Jeg har hørt meget om Windows XP ( hørt GODT om det). Man plejer eller  ikke og høre ret godt om Microsofts produkter....lol......Mit spørgesmål til jer er....Hvad koster WIndows XP Proffesionel....???
Avatar billede smiske Nybegynder
01. november 2001 - 17:58 #1

Fandt dette på www.edbpriser.dk, det ser nok lidt uoverskueligt ud, så søg evt. selv under software derinde :o)

//Henrik

Program Version Type Brugere Sprog System Pris Info
Office XP    XP Fuld 1 DK PC 5.084 kr.
Office XP    XP Fuld 1 INT PC 5.442 kr.
Office XP Developers Edition    XP Fuld 1 INT PC 9.266 kr.
Office XP Professional    XP Fuld 1 DK PC 5.969 kr.
Office XP Professional    XP Fuld 1 INT PC 6.730 kr.
Office XP Professional Special Edition    Fuld 1 INT PC 4.312 kr.
Windows XP Home Edition    Fuld 1 DK PC 2.426 kr.
Windows XP Home Edition    Fuld 1 INT PC 2.345 kr.
Windows XP Professional    Fuld 1 INT PC 3.345 kr.
Windows XP Professional    Fuld 1 DK PC 3.546 kr.
Avatar billede g-and Nybegynder
01. november 2001 - 17:58 #2
omkring 2500 kr.....vil jeg tror?
Avatar billede g-and Nybegynder
01. november 2001 - 17:59 #3
ups havde ik set.......smiske´s svar

SORRY smiske..... :O)
Avatar billede eflow Nybegynder
01. november 2001 - 17:59 #4
her:
http://www.edbpriser.dk/software/software.asp?Producent=Microsoft

søg på xp så kommer alle xp versioner
Avatar billede eflow Nybegynder
01. november 2001 - 18:00 #5
ehm, og jeg er bare langsom ? hehe, havde ikke set nogen indlæg før jeg skrev!
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. november 2001 - 18:02 #6
Ok....Det synes jeg er dyrt......*gg*..tror så bare jeg dropper det lol
Avatar billede smiske Nybegynder
01. november 2001 - 18:03 #7

*gg* Det går nok, der er jo ikke de helt store point på spil.*gg*

//Henrik
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. november 2001 - 18:07 #8
Ja...lol.....jeg ved det.....Har ikke flere point........*g*
Avatar billede hotpop Novice
01. november 2001 - 20:33 #9
1835,- for en fuld DK version: http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productID=2145226430 (det er Home edition)
Avatar billede kapla Nybegynder
01. november 2001 - 20:35 #10
Avatar billede s.b.a Nybegynder
01. november 2001 - 20:37 #11
hmm er der en her inde der kan give mig forskellen på Home Edition og Proffesionel!!!???....Tak
Avatar billede hotpop Novice
01. november 2001 - 20:40 #12
Windows XP Professional    Fuld 1 DK PC 3.546 kr.
Avatar billede hotpop Novice
01. november 2001 - 20:46 #13
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
02. november 2001 - 10:55 #14
jeg har købt XP proffesional fuld OEM version til 1650,-. Så kan det nok ikke blive billigere.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
02. november 2001 - 12:58 #15
innovator - hvorhenne har du købt den?
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
05. november 2001 - 10:36 #16
Data Discount i Aalborg. Jeg tror det bare er et spørgsmål om at spørge din lokale forhandler, de fleste, der sælger samlede løsninger, ligger inde med OEM versioner.
Avatar billede hotpop Novice
05. november 2001 - 22:01 #17
innovator-maniac> ja nu er det jo ikke alle som skal kæbe ny maskine vel??? en OEM version følger KUN med ved køb af ny maskine!
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
06. november 2001 - 09:49 #18
Har jeg på noget tidspunkt skrevet, at jeg har købt en ny maskine for at få fat i XP? Så er det da også underligt at jeg kender prisen på XP, hvis det havde været en del af en ny maskine.
Tror du selv på OEM KUN kan købes med en ny maskine? Naiviteten længe leve.
Avatar billede mrg Nybegynder
06. november 2001 - 09:56 #19
Tja Innovator-maniac - men så kunne man jo også skrive til ham at han kan kopiere det gratis - eller bryde ind i Data Discount i Aalborg og stjæle det.

Men det mås man ikke!

(Og til s.b.a : Ja, det er suverænt!)
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
06. november 2001 - 10:19 #20
Man begår intet ulovligt, ved at købe en OEM version. Det er distributøren et sted i systemet, som frigav OEM\'eren uden at sælge den sammen med en pc, der laver fejlen.
Vil du mene at købe en OEM original-cd kan sidestilles med at kopiere det gratis, eller sågar indbrud i en butik? - I don\'t think so.
Avatar billede mrg Nybegynder
06. november 2001 - 10:28 #21
innovator - godt ord igen. Jeg ved godt at det er sælger der begår en fejl.

Min kritik gik nok også mest på at det vel næppe var et svar på spørgsmålet om hvad XP koster ?
Avatar billede s.b.a Nybegynder
06. november 2001 - 12:36 #22
hmmm.....Da jeg købte min computer fuglte der Windows 98 SE med men det er IKKE en OEM version :-)
Avatar billede hotpop Novice
06. november 2001 - 21:33 #23
innovator> sælger begår en fejl ja - men du må ikke købe den heller :)
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
08. november 2001 - 11:44 #24
Det har du måske dokumentation på, da jeg jo har læst det modsatte