Avatar billede schumacher Nybegynder
01. november 2001 - 09:54 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Rewrite URL under IIS

Er det muligt at rewrite url\'s under ISS? Jeg bruger normalt Apache, men skal give tilbud på en projekt hvor kunden ønsker at bruge IIS istedet.

Man vil jo nødigt love for meget :)
Avatar billede sone Nybegynder
01. november 2001 - 10:04 #1
Ja, et stykke hen ad vejen.
Hvad vil du gøre?
Avatar billede schumacher Nybegynder
01. november 2001 - 11:04 #2
Jeg har brug for at skjule variable i url\'en mht. søgemaskiner.

F.eks.

www.bla.dk/nyhed/2001/oktober/index.php

bliver til noget i stil med,

www.bla.dk/index.php?category=nyhed&year=2001&month=oktober

Under Apache er det muligt at skrive,

www.bla.dk/index.php/nyhed/2001/oktober/

og derefter få fat i argumenterne der står efter index.php. Er det muligt under ISS?
Avatar billede sone Nybegynder
01. november 2001 - 11:29 #3
Ikke direkte i IIS, men det kan gøres i et ASP-script - det er nemt.
Avatar billede schumacher Nybegynder
01. november 2001 - 11:33 #4
Er det muligt at gøre noget af arbejdet under IIS? Kan man rewrite under IIS?
Avatar billede sone Nybegynder
01. november 2001 - 12:03 #5
Nej, ikke umiddelbart...
Avatar billede schumacher Nybegynder
01. november 2001 - 12:36 #6
Tak for hjælpen.
Avatar billede burningice Nybegynder
02. november 2001 - 11:25 #7
uhm... har du prøvet at se om der findes et ISAPI modul??
Avatar billede burningice Nybegynder
02. november 2001 - 11:29 #8
well.. jeg har, og jeg burde derfor egentlig få pointene

there u go http://www.qwerksoft.com/products/iisrewrite/
Avatar billede schumacher Nybegynder
02. november 2001 - 14:07 #9
Cyberfessor-> Mens jeg stillede spørgsmålet på eksperten, surfede jeg rundt og \'faldt\' også over qwerksoft.

Jeg fik dog mit spørgsmål besvaret af sone om hvorvidt der kan rewrite\'es under IIS (uden brug af tredjeparts-produkter), hvilket var hvad jeg spurgte om.
Avatar billede burningice Nybegynder
02. november 2001 - 14:25 #10
du spurgte ikke om man kunne gøre det uden 3parts produkter... det kan man jo heller ikke i apache!!
Avatar billede schumacher Nybegynder
02. november 2001 - 14:38 #11
Jeg syntes det er underforstået i spørgsmålet.

Så vidt jeg ved bliver mod_rewrite distribueret sammen med Apache.
Avatar billede burningice Nybegynder
02. november 2001 - 14:55 #12
det kan godt være at det bliver det nu.. men det gjorde det altså ikke dengang det kom frem!

som du selv skriver, så er det et mod... lige som f.eks. php o.lign