Avatar billede bollo Nybegynder
06. marts 2000 - 01:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til søgning....................Access

hej jeg sidder og ruder ned denne SQL

strSQL = "SELECT  film.*, xudgiver.xudgiver, xgenre.xgenre, xland.xland FROM film, xland, xgenre, xudgiver WHERE film.titel LIKE '" & Request.form("titel") & "%' AND film.medie = " & Request.form("medie") & " and xland.xlandid=film.land and xgenre.xgenreid=film.genre and xudgiver.xudgiverid=film.udgiver ORDER BY film.titel;"

Det den skal er at finde genre1, genre2, udgiver i en anden tabel
i tabel film.genre står der bare et nummer som den så skal gå ind tabelen med genre og finde den.

Men hvis der ikke er sat en udgiver eller genre i (film) bliver filmen ikke fundet,
og et andet problem er at genre1 og genre2 skal findes frem i samme tabel (xgenre) hvis

Hjælp...
Avatar billede bocker Nybegynder
06. marts 2000 - 03:25 #1
har du prøvet bare SELECT * FROM film, xland, xgenre, xudgiver "blablabla"...
Avatar billede bocker Nybegynder
06. marts 2000 - 03:25 #2
ups et svar
Avatar billede bollo Nybegynder
06. marts 2000 - 15:45 #3
ja, men så siger den bare at feks. genre=5, istedet for action.
Avatar billede bocker Nybegynder
06. marts 2000 - 20:43 #4
send din database til mig, så kan jeg måske lave det...
Avatar billede bollo Nybegynder
09. marts 2000 - 01:40 #5
har løst det, men tak for tilbudet...