Avatar billede hyr Nybegynder
01. november 2001 - 00:51 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får i brugt Notepad online ?

Jeg ser at flere eksperter kun kan lave \"fornuftig\" kodning med Notepad, og det får mig til at spørge hvordan man kan arbejde on-line med Nodepad.
Man kan ikke bare åbne et dokument med Notpad såden her: http://www.navn.dk/index.htm
eller ...  :)
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 00:52 #1
Øh? Arbejde med Notepad online? Hvad mener du?
Avatar billede hyr Nybegynder
01. november 2001 - 00:55 #2
Tænker på at man kan redigere en html side som ligger på nettet. Det er jo ikke noget problem når man skal åbne: c:/dokumneter/site/index.htm
Er du med ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. november 2001 - 00:55 #3
*G* We do it the hard way .. or the right way as we believe it is ;o)

Du skriver dine koder i notepad, gemmer filerne på din harddisk og uploader dem via et FTP program.
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 00:57 #4
Som tdaugaard siger - the hard way.
Dog bruger jeg selv editoren PHPEd, der har indbygget FTP-program, og som samtidig syntaksfarver mine koder - rar tingest. :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. november 2001 - 00:58 #5
Indbygget FTP programm *tsk* ja nettokodere er der nok af ...
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 00:59 #6
Thomas : Hvordan gør en indbygget FTP-halløj mig til nettokoder? *gg*
Avatar billede hyr Nybegynder
01. november 2001 - 01:02 #7
Ja, men ville det ikke være smart hvis man ku gøre det on line - eller hvad det hedder :)
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 01:02 #8
Jamen - hovda - bruger Thomas ikke EditPlus? http://www.editplus.com/feature.html - og har EditPlus ikke indbygget FTP-halløj?

NETTOKODER! ;)
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 01:03 #9
hyr : Det er jo netop det du kan med en editor med FTP-klient. :)
Dog er det altså ikke SÅ svært igen at bruge en ekstern FTP-klient til at hente filen med, og så redigere den i Notepad.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. november 2001 - 01:04 #10
parazite .. har EditPlus FTP ?? Det kan godt ske, men je bruger nu LeechFTP til at uploade mine koder så fedt af din nørd! *G*
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 01:06 #11
Thomas : Har jeg sagt, at jeg bruger FTP-klienten i PHPEd? ;)
CuteFTP er min foretrukne FTP-klient, så fedt af din nørd! :)
Avatar billede hyr Nybegynder
01. november 2001 - 01:06 #12
Er der ingen der kender en løsning som gør at man kan arbejde på nettet på samme måde som på C:
Eller skal jeg selv til at udvikle sådan en :)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. november 2001 - 01:07 #13
David, david, david .. *såk*

\"Dog bruger jeg selv editoren PHPEd, der har indbygget FTP-program, og som samtidig syntaksfarver mine koder - rar tingest. :)\"

Det lød IKKE som om du IKKE brugte den ;o)
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 01:09 #14
Mener engang jeg så et FTP-program, der lignede Explorer til forveksling. Man connecter så ved at klikke på \"drevet\" for ens server, og derefter kommer alle filerne på serveren til syne til højre. Det fungerer nogenlunde ligesom C:\\... nogenlunde. :)

Dog må der have været en grund til at jeg ikke gad bruge mere tid på det - har bare glemt hvad den var. ;)
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 01:10 #15
Rar tingest var henvendt til syntaksfarvningen - og hvis du ikke aner hvad jeg snakker om, så an hen på et andet site, din hest! ;)
Avatar billede hyr Nybegynder
01. november 2001 - 01:11 #16
Jamen, se her hvad der står om editplus:
FTP commands for uploading your local files to FTP server or for editing remote files directly.
Er det det ikke sagen ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. november 2001 - 01:11 #17
parazite, men udfra hvilket i din sætning kune dette ses?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. november 2001 - 01:12 #18
hyr, Jo .. det lyder sårn ..
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 01:14 #19
hyr : Det er netop det der er sagen, hvis man har lyst til at redigere direkte. Husk dog, at det tager nogle sekunder længere at hente, gemme og lukke, når du arbejder remote - din computer skal jo først behandle filen på serveren. :)

Thomas : Det står zq da klart og tydeligt, og kan du ikke se det, så har jeg ~69 kontaktlinser liggende du gerne må låne! :)
Avatar billede hyr Nybegynder
01. november 2001 - 01:18 #20
parazite
Har i erfaringer med editplus ?
Avatar billede hyr Nybegynder
01. november 2001 - 01:19 #21
Eller kendskab, skulle jeg måske heller sige ?
Eler var det bare et skud i den blå :)
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 01:20 #22
hyr : Det må du snakke med nettokoderen på den billige langside om - jeg bruger kun PHPEd! :)
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 01:23 #23
...oO(You have experienced the play \"Bitchfight\", performed by tdaugaard (Thomas Daugaard) and parazite (David McNally) - please applaud!)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. november 2001 - 01:26 #24
hyr, jeg har erfaring med EditPlus .. bruger den jo selv .. dog aner jeg intet om FTP delen eller noget af det andet fancy som den kan ..
Avatar billede hyr Nybegynder
01. november 2001 - 01:27 #25
Har ellers hørt ret mange bruger Homesite, er det også noget \"ikke godt\" ?
Avatar billede parazite Nybegynder
01. november 2001 - 01:29 #26
HomeSite - hmm... den er brugbar, men jeg foretrækker stadig PHPEd. Det er nok religion i sidste ende, ligesom nogen foretrækker ASP fremfor PHP o.l. :)
Avatar billede hyr Nybegynder
01. november 2001 - 01:31 #27
tdaugaard > Tak for bidrag
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
01. november 2001 - 01:35 #28
Det var så lidt :-)

Personligt synes jeg ikke om HomeSite ..