Avatar billede promi Nybegynder
31. oktober 2001 - 21:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

fdisk til win2k eller winxp

Hej.

I kan nok gætte mit spørgsmål nu.

Hvilket program skal man bruge i 32bit (win2k) tilstand i stedet for \"FDISK\"

Avatar billede msmows Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:03 #1
Der er ikke noget direkte sammenlignligt med fdisk.
Er det ikke systempartitionen der er tale om bruges \"Diskmanagment\" der kan slette/oprette partitioner. Ellers bootes på cdrommen og så kan man under installationen af w2k/xp partitionere hd\'en.
Avatar billede msmows Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:05 #2
Control Panel\\Administrative Tools\\Computer Management\\Disk Management
Avatar billede j.robert Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:08 #3
Du kan bruge fdisk i dos v.6.22 og over.

Alternativt kan du benytte aefdisk, som kan downloades hér:
www.aefdisk.com
Avatar billede j.robert Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:11 #4
Ellers kan du styre din diske(partitioner m.m.) med \"Disk Management\", som msmows er inde på.
- Det er et utroligt godt og kraftigt værktøj.
Avatar billede msmows Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:15 #5
Fdisk i dos v.6.22 er et meget dårligt valg, understøtter ikke store diske, ikke fat32 og slet ikke ntfs. Skal det være fat32 kan fdisk fra win98 benyttes, men hvorfor lave fat32 når der er ntfs.
Avatar billede promi Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:26 #6
tak for hjælpen.....Det blem msmows som fik sejreren da han var hurtigst
Avatar billede playmate Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:46 #7
ellers kan du bruge partion magic. det er for kids og dem som ikke gider alt det besværlige :) pm7 virker fint under xp
Avatar billede promi Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:50 #8
ellers tak .....jeg har lige brugt Disk Management og det virkede fint
Avatar billede j.robert Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:58 #9
fdisk i Dos v. 6.22 understøtter NTFS!
Læs hér for dokumentation:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q150/3/15.asp
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. november 2001 - 06:42 #10
j.robert> Fdisk kan slette, men ikke oprette NTFS partitioner...
Avatar billede msmows Nybegynder
01. november 2001 - 11:49 #11
>j.robert - som goulduck siger, og så gør den dokumentation du henviser endog opmærksom på at fdisk fra dos622 opfatter ntfs som hpfs, systemet fra os2. Alt i alt fdisk fra 622 dur ikke.
Avatar billede j.robert Nybegynder
01. november 2001 - 21:51 #12
Det er vist meget relativt hvordan man opfatter \"understøtter\".
msmows skriver at dos 6.22 slet ikke understøtter NTFS. - FORKERT! (Kan det siges mere klart).

Det der er primært med fdisk er, at man kan slette en oprettet NTFS partition!
- Derefter oprettes NTFS normalt med Win-software.
Avatar billede j.robert Nybegynder
01. november 2001 - 21:53 #13
Hvordan dos 6.22 opfatter NTFS er underordnet.
- Den kan stadig finde og slette NTFS partitioner.
Avatar billede msmows Nybegynder
02. november 2001 - 12:22 #14
>j.robert - spørgsmålet gik på 32bittilstand, så glem alt om dos.