Avatar billede sortguld Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Start af SDI applikation maksimeret

Hej alle

Jeg har ikke rigtig kunnet finde noget oplysning om
hvordan jeg får min win32 SDI applikation til at starte maksimeret. Ved hjælp af CREATESTRUCT er jeg
kommet frem til at jeg kan starte applikationen med
maksimal størrelse vindue, men den er ikke maksimeret!
Er der nogen der ved, hvor jeg kan sætte at applikationen starter maksimeret??
På forhånd tak.

/SortGuld
Avatar billede dejbjerg Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:41 #1
Gå ind i Programnavn.cpp og ændre
m_pMainWnd->ShowWindow(SW_SHOW); til
m_pMainWnd->ShowWindow(SW_SHOWMAXIMIZED);
Avatar billede sortguld Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:06 #2
Tak for hjælpen dejbjerg! Det virker jo perfekt.
Kan du evt. også fortælle mig, hvordan jeg
får proceslinien til altid at være væk, når
applikationen er maksimeret? Sådan som det er
nu er det lidt forskelligt, om den er synlig
eller ej!

/SortGuld
Avatar billede dejbjerg Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:15 #3
Det var så lidt - tak for point :)

Næøhm - ikke lige på stående fod, men jeg kan kigge på det lidt senere. Du får nok hurtigst svar, hvis du opretter det som et spørgsmål.
Avatar billede dejbjerg Nybegynder
01. november 2001 - 20:11 #4
Jeg har ikke kunnet finde noget brugbart - så vidt jeg kan læse mig til i MSDN er der ikke andre muligheder end at ændre egenskaberne for din proceslinie. Men det kan vist ikke rigtigt passe.

\"Taskbar Display Options
The taskbar supports two display options: Auto Hide and Always on Top. To set these options, open the taskbar shortcut menu, click Properties, and select or clear the Auto Hide check box or the Always on Top check box. To retrieve the state of these display options, use the ABM_GETSTATE message. If you would like to be notified when the state of these display options changes, process the ABN_STATECHANGE notification message in your window procedure.\"

- var det eneste jeg kunne finde. Jeg blev ikke meget klogere, men det kan være du kan bruge det som et hint.