Avatar billede zycho Nybegynder
05. marts 2000 - 20:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Genstarter PC´en konstant :-(

Hvad skal jeg gøre. Når jeg spiller eller bare laver noget i windows 2000 prof. genstarter den bare gang efter gang. ( Det skal lige nævnes at den ikke lukker computeren ned, men at der bare kommer en sort skærm og så starter BIOS o.s.v ) Lige meget hvad jeg foretager mig genstarter den. Nogle gange genstarter den efter jeg har logget på. Andre gange efter 15 min. andre gange efter 1 time.

Jeg har en Celeron 450, 64 SD-RAM ( PC-100 ) Acorp mobo, Creative Geforce Pro.

Jeg har slået alt fra hvad der gælder :
Sluk harddisk efter.....min.

PS: kan det være fordi jeg ikke har nok RAM?? Den kommer tit med meddelelsen :
Low Memory. Men kun når jeg spiller!!!
Avatar billede bocker Nybegynder
05. marts 2000 - 20:49 #1
Måske er det dine RAM, eller måske er det fordi har overclocket CPU'en, eller maybe...din CPU Køler er gået i stykker.

Ellers prøv at geninstallere!

Men jeg vil nok vælge at opgradere til 128 mb RAM
Avatar billede thoeger Nybegynder
05. marts 2000 - 22:21 #2
det er jo muligt at der er en funktion der genstarter hvis cpuen når en hvis temperatur
Avatar billede drean Nybegynder
05. marts 2000 - 22:59 #3
prøv at lave en "swap" fil på 200-300 MB, det hjælper dig med hukommelses problemerne...
Jeg havde nøjagtig samme problem med at den genstartede...hele tiden, og jeg har ikke overclocket min CPU, det hjalp med "swap" filen, og en opdatering fra windowsupdate.

MvH drean
Avatar billede sjensen Nybegynder
05. marts 2000 - 23:01 #4
Jeg tror det er en konflikt mellem enten IRQ eller Adresser i din maskine der er årsagen.

Prøv at checke at alle kort har hver deres irq og adresse og at der ikke er 2 der deler det samme.
Avatar billede john.doe Nybegynder
05. marts 2000 - 23:52 #5
Tjek lige din cpu frekvens (66mhz) kontra din ram (100mhz).

Win 2k er NT5.0 og så hedder det ikke swap men pagefile og med 64mb ram bør den være mellem 76mb og 126mb.
Avatar billede zycho Nybegynder
06. marts 2000 - 14:07 #6
Hvordan laver man en swap / pagefile???
Det har jeg aldrig hørt om!!!

Nå men jeg vil lige tjekke det med IRQ´erne!!!

Avatar billede zycho Nybegynder
10. marts 2000 - 08:42 #7
Hvorfor følger i ikke med??

Hvordan laver man eb Swap / pagefile??
Hvad er det for noget??
Avatar billede snorga Nybegynder
10. marts 2000 - 12:05 #8
Min lillebrors computer havde samme problem. Rebooter også engang imellem.

Det problem kunne afhjælpes ved at resætte bios'en til default. (Det stod i manualen til motherboardet)
Avatar billede butcher Nybegynder
13. marts 2000 - 08:08 #9
Du laver en SWAp fil ved at trykke på [WIN]- [Pause] --> Advanced --> Performence Options --> Change
Avatar billede zycho Nybegynder
15. marts 2000 - 13:30 #10
Ingen af delene virkede. Hvad skal jeg så gøre????
Avatar billede snorga Nybegynder
15. marts 2000 - 16:11 #11
Er din computer "overclocket"?

Det kan være et ram problem, fejl i en eller flere af klodserne.
Avatar billede zycho Nybegynder
16. marts 2000 - 15:23 #12
Nej den er ikke overklokket. Jeg trot bestemt ikke at det er en RAM fejl.
Avatar billede snorga Nybegynder
17. marts 2000 - 19:26 #13
hmm.. så har jeg ikke nogen idé om hvad det kan være :(
Avatar billede zycho Nybegynder
17. marts 2000 - 19:30 #14
Der må da være songen som ved noget!!!
Avatar billede tortuga Nybegynder
22. marts 2000 - 12:45 #15
Prøv at løne en anden strømforsyning, det var det der var galt med min. Højst sandsynlig en løs forbindelse i PSU'en.
Avatar billede rickyhansen Nybegynder
21. juli 2000 - 21:23 #16
Jeg har på min W2K/WinME maskine oplevet det samme under W2K. En irriterende rebooten, som dog ikke sker så ofte som I har beskrevet det.

efter nogen tid fandt jeg en løsning..

- Control Panel - System - Advanced (faneblad) - Startup and recovery - Fjerne flueben fra \"Automatically Reboot\" og accepter hele molevitten.

Dett skulle hjælpe :o)

Ricky