Avatar billede splatter Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort... TV-out

Jeg står foran at skulle anskaffe mig et grafikkort med TV udgang så jeg kan se film osv på mit TV (altså ikke DVD via mpeg kort)

Jeg bruger ellers ikke kortet til noget grafiktungt (3d programmer eller spil) så det er faktisk TV-out der er vigtigste punkt. (jeg har et TNT2 lige nu med 32 ram og det klarer sig vist fint)

Hvilket kort skal jeg gå efter? Hvem laver bedste TV-out?
Jeg kan se at Geforce2 kortene er langt nede i pris (fra 700-800kr) så det er måske bare sådan et jeg skal have fat i (med andre ord er tv-out på disse god nok)??

På forhånd tak :-)
Avatar billede kludedukken Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:01 #1
Ja. når du ikke bruger det til andre grafiktunge programmer som du skriver, så behøver du ikke at gå ud og købe større/hurtigere kort end Ex. et Geforce 2 MX400.
Avatar billede milo Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:04 #2
du kan også købe en trust televiewer...en tv-out box...har selv en sådan, og den er helt perfekt...finder lige et link.
Avatar billede milo Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:05 #3
Avatar billede milo Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:05 #4
var et svar
Avatar billede kludedukken Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:08 #5
Dette Asus kort vil være fint : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577948

Men det kan gøres lidt billigere ved at købe ex. et palit el. prolink kort istedet. - Det afhænger lidt af dit forhold til de enkelte mærker.
Jeg ville personligt ikke være bekymret for at købe et af de sidstnævnte.
Avatar billede splatter Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:15 #6
Ja så er mit spørgsmål... hvor meget bedre er Televieweren i forhold til f.eks et ASUS kort (ja efter hvad jeg har hørt laver ASUS de bedste TV-udgange på grafikkort..)
For hvis de er omtrendt lige gode vil jeg da hellere ofre lidt ekstra monetter og så trods alt samtidig få et Geforce2 MX grafikkort....
Avatar billede kludedukken Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:17 #7
Jeg har ikke forsøgt mig med milos forslag men ville bestemt vælge et Grafikkort da det kan bruges lidt mere bredt. (Spil osv.)
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:19 #8
Jeg har et nVidia Gforce 400 MX/MX 64 MB, som koster 899 på tilbud i ellectriccity i øjeblikket.

Dette kort fungere fint ved afspilning af *.avi eller DVD film. Du skal bare være opmærksom på at selv ikke dette kort sammen med en 1,5 Ghz 512 MB RAM kan afspille problemfrit med klonskærm, altså hvor du har samme skærmbillede på både pc og tv.

Det vil rakke lidt i det indtil du slår din pc-skærm fra ved at vælge tv som primære skærm. Gør du dette fungere det kanon godt!!

Husk lige at tjekke om dit tv kan tage Super-VHS, og så skal du også være opmærksom på at svhs signaler er UDEN lyd, så du jeg vil foreslå dig at købe et svhs-kabel med scarstik til tv, som koster ca 400 for 10 meter (med mindre du kender nogen)!!
Avatar billede olsenk83 Nybegynder
01. november 2001 - 11:32 #9
hej Splatter, her er helt klart mit råd til dig og det er at du skal få fat i dette grafikkort.
det kan godt være det er dyre en det du vil af med, men det er helt klart en af de bedste grafikkort. jeg kan roligt sige at det er helt klart værd at købe.

Asus AGP V7700Pro GeForce2 GTS
Nvidia GeForce2 Pro chipset
64MB DDR RAM
TVOUT  V7700PRO64TV
pris: 1.595,00

Mvh. Olsenk83