Avatar billede lsskaarup Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:54 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

msconfig i win2000 ????

I tidligere versioner af windows, kunne man i msconfig, vælge hvilke ting/programmer, der ikke skulle starte med windows, men i win2000 eksisterer msconfig ikke. Kan man slet ikke ændre ved hvilke ting der starter op med windows ? og hvor skal man så gøre det ?
Avatar billede livings Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:55 #1
Nej du har ret msconfig er ik med til win2k,, men jeg har hørt nogen \"der bare kopiered den der over og så virkede den\" det ville jeg nu ik  gøre ,, men bruge et program som tweakit istedet.

/Livings
Avatar billede double-g Juniormester
31. oktober 2001 - 15:58 #2

Du kan bruge dette program. Det virker som MSCONFIG

http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

Avatar billede livings Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:59 #3
Hmm forresten, Under kontrolpanel, administrations (mappen) , og så
computer administration.

Kan du styre hvilke service det skal starte op. (men pas på med at pille hvis du ik ved hvad der er hvad)

/livings
Avatar billede zeth Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:11 #4
Du kan da lægge en genvej ind i mappen Start under Programmer
Avatar billede dr.m Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:20 #5
Microsoft did NOT include MSConfig in Windows 2000 but it did in windows XP
You can run MSConfig in Windows 2000 by using the Windows XP version. Copy the following files to a folder in your path:

%SystemRoot%\\PCHEALTH\\HELPCTR\\Binaries\\msconfig.exe
%SystemRoot%\\Help\\msconfig.chm
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. november 2001 - 15:49 #6
Jeg kan godt finde det under computeradministration, men hvordan skal jeg slette dem ?
Avatar billede double-g Juniormester
01. november 2001 - 15:56 #7

Du skal ikke slette noget under computeradministration. Bare sæt dem til manuel start.

Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. november 2001 - 16:05 #8
Hvordan gør jeg så det
Avatar billede double-g Juniormester
01. november 2001 - 16:09 #9

Højreklikker - egenskaber - vælg starttype-

Avatar billede double-g Juniormester
01. november 2001 - 16:12 #10
Lad os kigge på nogle af de almindeligste tjenester, der kører på et Windows 2000 system. I denne oversigt har vi udvalgt dem, som det er forholdsvis sikkert at stille på.

Alerter
Hvis du ikke er på et netværk, kan du sætte starttypen til Manuelt. Hvis du er på et netværk, sætter det systemadministratoren i stand til at se hvis noget går galt på maskinen.

Computerbrowser
Computerbrowser opdaterer listen over computere, der er på netværket. Hvis du ikke er tilsluttet et netværk, kan indstillingen sættes til Manuelt.

Faxtjeneste
Denne tjeneste er installeret til et fax-modem i maskinen. Hvis du ikke har tænkt dig at benytte modemet til fax, kan du sætte starttypen til Manuelt. Ellers sæt starttypen til Automatisk.

Indekseringtjeneste
Indekseringstjenesten sætter systemet i stand til at foretage hurtige søgninger ved at indeksere indholdet af filerne. For de fleste brugere kan det bedst betale sig at sætte starttypen til Manuelt.

Deling af internetforbindelse
Hvis du benytter din computer til at dele en internetforbindelse med andre computere, så sæt starttypen til Automatisk. Ellers sæt starttypen til Manuelt.

IPSEC Policy Agent
Hvis din computer er tilsluttet et netværk, så sæt starttypen til Automatisk. Ellers sæt starttypen til Manuelt.

Messenger
Messenger sender og modtager beskeder til administratorer eller via Alerter-tjenesten. Hvis computeren er på netværk, sættes den til Automatisk. Ellers sæt starttypen til Manuelt.

Netlogon
Understøtter login på netværk. Hvis computeren er tilsluttet et netværk, så sæt starttypen til Automatisk. Ellers sæt starttypen til Manuelt.

Netmeeting - Deling af fjernskrivebord
Netmeeting sætter andre brugere i stand til af se skrivebordet under en Netmeetingsession. Det sikreste her, er at sætte starttypen til Deaktiveret, indtil man har behov for denne funktion under en Netmeeting session.

Opgavestyring
Opgavestyring giver mulighed for at afvikle bestemte opgaver på fastlagte tidspunkter. Hvis man ikke har behov for det, kan man sætte starttypen til Deaktiveret

Routing and Remote Access
Sætter maskinen i stand til at virke som router. I almindelighed kan indstillingen sættes til Deaktiveret.

Telnet
Telnet giver mulighed for at logge på og fjernestyre computeren via en dos-prompt. Med mindre at man absolut har brug for det, bør indstillingen sættes til Deaktiveret af sikkerhedshensyn.

Tjenesten Remote Registry
Med mindre administratoren har brug for at fjernredigere i computerens registreringsdatabase bør denne indstilling sættes til deaktiveret af sikkerhedshensyn.

UPS (Uninterruptable Power Supply)
Hvis maskinen er tilsluttet en UPS, som er en enhed, der kan sørge for fortsat drift i forbindelse med strømsvigt, sættes den til Automatisk. Ellers sættes den til manuelt.

Utillty Manager
Denne tjeneste hjælper i forbindelse med kontrolpanelet Hjælp til handicappede. Hvis du ikke benytter dette kontrolpanel, kan indstillingen sættes til Deaktiver.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
02. november 2001 - 17:10 #11
Fint fint, pointene deles mellem livings og double-g