Avatar billede bearbeergood Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TDC gør det selv pakke

hej alle.Håber I kan hjælpe mig,angående en TDC ADSL-forbindelse. Jeg skal have oprettet en ADSL-linie, TDC tilbyder 3 pakker, \"gør det selv\"-\"på vej\"-\"fuld installation\". mit spg lyder, på TDC-siden står der ang. \"gør det selv\" at kun tlf.stikket ved pc vil virke,men de virker ved de andre pakker.hvad gør teknikeren, siden han får de andre stik til at virke.                                                P.S er selve installationen til at have med at gøre.kan det svare sig at spare de penge.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:51 #1
teknikeren sætter en lille box op som du kommer til at betale 600kr for!!!!!
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:36 #2
tak for dit svar djeclemen.men \"godt i gang instal\" koster kun 495, \"gør det selv\" er gratis, de nævner ikke man skal betale for nogen boks. hvad med selve install. er det nemt nok
Avatar billede hologram Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:30 #3
Jeg ville umiddelbart også mene det var en box som alle telefonerne skulle gå igennem... men jeg har da ikke umiddelbart set noget ang. 600 kr. for sådan en box...

djeclemen:
Hvor har du set det? Har du et link?
Avatar billede bearbeergood Nybegynder
01. november 2001 - 08:33 #4
det er det jeg mener, burde man så ikke selv kunne få alle stikkene til at virke, det kan vel ikke passe at teknikeren monterer andet udstyr er der er i ADSL-pakken, så den omtalte boks må da vel være med i pakken.
Avatar billede cholm Nybegynder
01. november 2001 - 10:58 #5
Der er ingen forskel i udstyret der i alle 3 tilfælde består af både modem og skillefilter.

På \"gør det selv\" løsningen sætter du dit første stik i skillefilteret, og så virker kun det stik. Hvis dine øvrige stik udgår fra dette første stik, er det ikke noget problem, da du så bare sætter dem i forlængelse af stik 1.

På \"godt igang\" løsningen tilslutter teknikeren så alle stikkene, ligemeget hvor kryptisk din ledningføring end måtte være.

Det er derfor din ledningføring der skal bestemme hvilken løsning du vælger. Har du bare et par ekstra stik sat i forlængelse af stik 1, kan du sagtens gøre det selv. Har du derimod flere stik som går ind forskellige steder i huset, vil jeg anbefale dig at få teknikeren til at gøre det.

Spørgsmål....så sig til

/cholm

Avatar billede bearbeergood Nybegynder
01. november 2001 - 20:27 #6
cholm. tak for forklaringen, jeg må så nok desværre gå den tunge gang, og betale for en \"godt igang\" :-)
Avatar billede cholm Nybegynder
02. november 2001 - 10:22 #7
Tak for points

/cholm