Avatar billede teamml Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:11 Der er 6 kommentarer

Tilgang til MS SQL DB Via PHP ver.3.0.8

Hejsa

Nok et spørgsmål i har set før men hvordan får man forbindelse til en tabel i MS SQL Via php ver 3.0.8
Eller hvor finder jeg noget omkrig emnet.Så vidt jeg har forstået så er der mange ting som er lavet om fra php ver 3 ---> 4.
Håber at i kan hjælpe mig

På forhånd tak
MVH
Teamml
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:12 #1
Har du prøvet

mssql_connect() ? mssql_query() osv. ? De virker i PHP 4.0 og sikkert også 3.0, men der skal nok loades en extension.
Avatar billede teamml Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:24 #2
Extension ?? Vil det sige at jeg skal lave et php script som conekter til Ms Sql også kalde det via java script ??? Må gerne uddybes da jeg ikke ved ret menget om php
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:27 #3
Hmmm ..

En extension er en udvidelse i form af en .dll fil (på Windows eller en .os på Unix/Linux) som giver PHP nogle flere funktioner, herunder f.eks. MSSQL funktioner.
Avatar billede teamml Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:36 #4
ok.Tak for hjælpen
Avatar billede madd Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:29 #5
Hvis du kører på Win, kan du tilføje disse extensions i php.ini, ellers skal du vist compile php med mysql.
Avatar billede teamml Nybegynder
06. november 2001 - 16:18 #6
jeg køre NT 4.o