Avatar billede jolene Nybegynder
05. marts 2000 - 17:48 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Min skærm er blevet blå

Min skærm (1 1/2 år gammel) er blevet gennemsigtig blå. Jeg kan for det meste se indholdet på skærmen gennem den blå farve. Den har ikke altid været sådan. Er det opsætningen, eller er den gået i stykker? Kan problemet løses?
Avatar billede fido82 Nybegynder
05. marts 2000 - 18:13 #1
jeg vil jo mene at det lyder som om, at den rde farve og den grønne er faldet fra skærmen (din skrøm fr tre farver til at lave alle de farver du kan se på din skærm, nemmerlig blå, rød og græn)
Det er højst sandsynlig i stikket/ledningen der er en ls forbindelse, og medmindre du er fix på fingrene, s vil jeg overveje at smide den ned til en forhandler ...
Avatar billede fido82 Nybegynder
05. marts 2000 - 18:14 #2
er den forresten oxo såådanner når du booter din computer / når den er i Bios, og sådanner ????
Avatar billede mjl Nybegynder
05. marts 2000 - 19:43 #3
Har lige haft samme problem med en Acer 2 år gammel. Det blev bare værre, men efter en tur til rep. (kr. 700.-) kører den perfekt igen.
Avatar billede jefa Nybegynder
05. marts 2000 - 22:43 #4
Det kunne jo være du havde bøjet et ben i stikket?
Avatar billede herskegut Nybegynder
06. marts 2000 - 08:13 #5
det er sikkert noget med at kablet til din skærm er knækket så der er et signal der ikke kommer igennem
Avatar billede brianlund Nybegynder
06. marts 2000 - 10:09 #6
Jeg har prøvet det samme... Det var min ledning til skærmen der var knækket...  Hvis jeg flyttede med ledningen, blev den skiftevis gul, rød og blå!!!
Jeg fik en ny ledning, og det virker igen..

Brian
Avatar billede herskegut Nybegynder
06. marts 2000 - 10:12 #7
ja brianlund det er jo lige det jeg har sagt...
Avatar billede tk2 Nybegynder
06. marts 2000 - 10:45 #8
Jeg hælder en del til jefas svar. Hvis du har flyttet maskinen fornylig (haft systemet skilt ad evt.), kan du jo have bukket et ben eller to i stikket
Avatar billede brianlund Nybegynder
06. marts 2000 - 13:36 #9
herskegut <<<<
Og hva´så?????
Avatar billede fido82 Nybegynder
06. marts 2000 - 20:17 #10
herskergutten sukker, alt magt til Fido82 og Brianlund
Avatar billede syess Nybegynder
06. marts 2000 - 21:11 #11
Jeg har selv prøvet at brænde min 17" Sony skærm af. Send den ned til forhandleren, det går hurtigst!

Avatar billede morteeni Nybegynder
07. marts 2000 - 12:28 #12
herskergut!!! hold da kæft Brianlund skrev det bedre end dig !!!!!!
Avatar billede john_doe Nybegynder
07. marts 2000 - 13:57 #13
Send den ikke til forhandleren!!
Med mindre du kender reperatøren
godt, skal du ikke betale et pc værksted for at reparere din skærm.
Få fat i et kabel og gør det selv.
Det er rigtigt, at det højst sandsynligt er den grønne + røde ledning i monitorkablet der er defekt - men
hvad med dos?? er der oxo blå skærm der? Hvis ikke er det en Windoze defekt....
Avatar billede syess Nybegynder
07. marts 2000 - 17:10 #14
HALLO HALLO!

jeg har mine kontakter, jeg betalte kun 150 kr. og det er fand.... billigt!

from Syess
Avatar billede herskegut Nybegynder
08. marts 2000 - 09:45 #15
doh hvor nogle aber..
Avatar billede jolene Nybegynder
08. marts 2000 - 23:49 #16
Hvis det er stikket/ledningen, kan det så passe at skærmen bliver mere og mere blå, for til sidst umulig at se igennem. Og når man så slukker og tænder efter et kort stykke tid er den bedre igen.
Avatar billede morteeni Nybegynder
09. marts 2000 - 12:44 #17
det er kun dig der er en abe !!!!
Avatar billede herskegut Nybegynder
09. marts 2000 - 13:42 #18
og dig...
Avatar billede brianlund Nybegynder
09. marts 2000 - 13:48 #19
Din fede neger!!!!!!! Du er sgu da totalt spasseragtig!!!
Avatar billede jolene Nybegynder
12. marts 2000 - 13:09 #20
Hallo - kan vi stoppe skænderierne og komme tilbage til mit problem!!!!
Avatar billede jefa Nybegynder
12. marts 2000 - 13:17 #21
Har du højtalere eller mobiltelefon i nærheden af skærmen.
Avatar billede jolene Nybegynder
16. marts 2000 - 22:43 #22
Ja, jeg har en højtalere på hver side af skærmen og et modem. Modem'et er som regel tændt når PC'en er tændt. Højtalerne tænder jeg kun lejlighedsvist.
Avatar billede fido82 Nybegynder
16. marts 2000 - 23:01 #23
hvad skulle de ting have med sagen at gøre????
Avatar billede jefa Nybegynder
16. marts 2000 - 23:06 #24
Med magneter (højtalerne) kan du, hvis de står for tæt på, trækker farverne ud af skærmen.

Avatar billede fido82 Nybegynder
16. marts 2000 - 23:07 #25
Det giver jo sig selv at det er i skærmkablet at ledningen er knækket, magneterne fra højtalerne er slet ikke kraftige nok til at ændre på farven i skærmen.
Der skal en kraftig stangmagnet til for at ændre på farven, men farven gendannes til det normale cirka efter et døgn, for det har vi selv prøvet engang med Morteenis skærm
Avatar billede mjl Nybegynder
17. marts 2000 - 17:11 #26
Skærmen SKAL repareres.....basta!!!
Det er med ret stor garanti ikke hverken kabel, højtalere eller aber!
For du den rep. vil du ha' glæde af den nogle år endnu!
Avatar billede jolene Nybegynder
06. april 2000 - 22:40 #27
Tak for svarene. Jeg endte med at smide den til en forhandler. Det viste sig at være matrix ind-/udgang(?)Men det var jo et kvalificeret svar fido82 kom med (som den første), så derfor får fido82 pointene.