Avatar billede vejrhom Nybegynder
31. oktober 2001 - 11:58 Der er 19 kommentarer

Nye RAM - Enhedsdrivere ignoreres

Jeg har et stort problem. Jeg vil sætte ekstra RAM i min gamle K2 300 Mhz. Der sidder 64mb pc100 i nu. Når jeg sætter 128mb pc100 i, tæller den ram op som den skal. Men computeren ignorere nu alle drivere til skærmkort, netkort osv. og de kan ikke installeres igen. Når jeg fjerne de ny ram finder maskinen tilbage til sit \"gamle jeg\".

Hvad er der galt, kan min maskine ikke opgraderes med flere ram. Manualen på bundkortet sige at den kan køre 512 mb ram.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:06 #1
Gå ind i bios og Load Setup Default, så skulle det virke!
Avatar billede vejrhom Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:14 #2
Jeg er ikke nogen \"Bios haj\", så kunne du ikke lige forklare mig helt præcist hvad det er jeg skal gøre når jeg kommer ind i bios. På forhånd tak.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:15 #3
Så er den nye ram defekt!
Avatar billede vejrhom Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:17 #4
Hvad mener du med det, jeg har jo ikke gjort noget endnu
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:18 #5
Ok, inde i bios, som regel i en af de første menupunkter, er der et punkt der hedder noget lignende Load Setup Default, den sætter værdierne tilnærmelsesvis til de værdier din Hardware som bios kan sætte dem til, herunder også rammen!

Når du starter kan du se på skærmen hvordan du kommer ind i bios, som regel er det Delete tasten du skal bruge!
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:19 #6
Jeg troede det var en ny ram du havde sat i, sorry!
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:19 #7
Vent med at afvise til problemet er løst!
Avatar billede vejrhom Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:34 #8
Når jeg kommer ind i bios under Advanced Chipset setup ses følgende.

SDRAM CAS Latancy        - Auto
SDRAM Burst X11111      - Disabled
Graphic Aperature Size  - 64

Er det her jeg skal gøre noget, jeg ser intet om Load setup default.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:55 #9
Prøv at slå SDRAM CAS fra!

Hvad hedder din bios? Award! eller AMI!
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:56 #10
Eller sæt CAS til så høj en værdi som muligt, den kan knække en hver ram hvis den er sat for lavt!
Avatar billede vejrhom Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:05 #11
Bios er AMI
Avatar billede vejrhom Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:29 #12
Har prøvet at sætte CAS høj, men der sker intet. Enhedsdriverne er stadigvæk forsvundet og kan ikke installeres. Ligeså snart de nye RAM fjernes er alt ok igen.
Avatar billede francke Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:19 #13
Når du er i bios,er der så ikke en ramme for neden hvor der står at du skal på F6 eller andet for at load setup default
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:28 #14
Som jeg skrev:

Afvist svar fra retaxes
31/10 2001 12:15:02    Så er den nye ram defekt!
Avatar billede vejrhom Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:34 #15
Nej ikke noget med F6, og ram er ikke defekte er prøvet i anden maskine uden problemer.
Avatar billede francke Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:36 #16
Har du været hele bios igennem? Der står Load setup default eet sted!
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:51 #17
Ok, så er det din PC der ikke kan acceptere den nye ram!

Har du mulighed for at låne en anden ram at prøve med?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:53 #18
Normalt vbil en PC acceptere en ny ram uden at skulle stille på noget, der er dog nogle PC der har en jumper siddende lige ved Ramslottene, prøv at se om det er tilfældet hos dig!
Har du en manual?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:53 #19
vbil=vil