Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
31. oktober 2001 - 11:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

TV-OUT / S-VHS / STIK

Hejsa

Jeg har i mit grafikkort en TV-OUT udgang og mit fjernsyn har S-VHS indgang. Men jeg lånte et S-VHS kabel ved min kammarat, men dette kabel er identisk i begge ender. Hvilket betyder, at det ikke kan gå ind i mit grafik kort. Plastic Palen i stikken vender modsat i forhold til grafikkort. Det kan sagtens gå ind i S-VHS indgangen på fjernsynet.
Findes der et eller en adapter til et S-VHS stik?

Mit grafikkort er et Winfast S325 (Riva/32MB RAM)

Avatar billede torbenmelander Nybegynder
31. oktober 2001 - 11:58 #1
Ja, spørg hos en elektronikforhandler
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:00 #2
hm... jeg tror egentlig at sådan et stik altid ser sådan ud!

Er det du sikker på at du har s-vhs udgang?
Avatar billede disky Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:02 #3
hvilken type stik har din TV-Out.

Hvis S-Vhs ikke passer i det, skal du sikkert brugt en Cinch bøsning. Altså det sammen som man normalt bruger til lyd.
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:08 #4
disky : Min TV-OUT har samme type stik som S-VHS indgangen på fjernsynet dog vender plastic palen omvendt.

tino_bh: TV-OUT er det ikke en S-VHS udgang i sig selv?

Jimmi
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:09 #5
Det kunne også være composite! et phono lignende stik, som regel gult!
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:15 #6
tino_bh : Det stik som du taler om er gult. Er det det stik som skal i grafikkortet? Fordi jeg har ikke det stik som garanteret fulgte med grafikkortet, jeg købte computeren som beset og privat.
Avatar billede keysersoze Guru
31. oktober 2001 - 12:21 #7
hvis du har en ALDI-forretning i nærheden har du tilbud (70,-) for komplet PC-SVHS DVD kabel kit
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:22 #8
Det er bare en anden mulighed. Det er ikke alle fjernsyn der har s-vhs indgang og så kan man få et stik fra composite til scart.

men da du har s-vhs er det bedre. Men s-vhs stikket skulle så gerne sidde lige ved siden er compositet.

Du har ikke forvekslet indgangen med en eller anden digital udgang i dit lydkort? ... bare lige for at være sikker hehe!
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:27 #9
tino_bh: Ja, i fjernsyner sidder der en gul indgang + S-VHS indgangen. Der står på mit grafik kort TV-OUT og indgangen ligner fuldstændig den i fjernsynet bortset fra at den lille plastiv pal i grafikkortet vender modsat Hmmm *G*
Avatar billede keysersoze Guru
31. oktober 2001 - 12:28 #10
men kid\'et følger også scartstik, hvormed man kan (hvis der er scart-indgang) få svhs stikket ind...
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:28 #11
keysersoze: Tak for info
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:30 #12
keysersoze: Jeg har ingen problemer med at få det koblet til fjernsynet, men jeg tror det kræver en adapter/kabel for at konvertere et S-VHS stik til mit grafikkort?
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:31 #13
Jeg smutter lige til frokost, er tilbage kl. ca. 13.15
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:38 #14
Det er højest sandsynlig en s-vhs udgang du har i kortet!
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:41 #15
så det burde ikke være nødvendigt med en adapter
Avatar billede poffe Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:10 #16
Hejsa. Jeg har oplevet det næsten den samme type stik som du snakker om, på de gamle Dxr2 kort og nogle ældre versioner af H+ kortet. Løsningen var her at fjerne den lille plastik pin helt. Den har ikke noget direkte funktionalitet, udover at virke som styrer pin.

Mvh
Thomas Pedersen
www.dvd-centrum.dk
Avatar billede jimmi_paulsen Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:29 #17
Hej Thomas

Findes der ellers en adapter til et S-VHS stik?

Avatar billede cosmique_sugar Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:04 #18
hej jimmi. jeg arbejder i expert. Måske jeg kan hjælpe dig? Det stik du kalder S-VHS er det et han-stik i begge ender? (bare relatér til det anatomiske *GG*) I så fald... er der jo ikk noget problem! Men det lyder, for mig, som om at du har et kabel med han i den ene ende og hun i den anden. Det du skal gøre, hvis det er sidstnævnte tilfælde, er at du køber et stik med HAN i begge ender.. et han-stik har fire \"spyd\" og en lille firkantet plast-dims i sig.... sagt med andre og mere forståelige ord...: Det er det stik hvor du kan se en blank flade efter det plastik som oftest er gult ved lidt billigere kabler. skriv endelig hvis du har nogle spørgsmål! -Søren
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2001 - 19:31 #19
http://www.rush.dk/for_mange_point.php

der!!
læs den og vurder selv :)
Avatar billede poffe Nybegynder
01. november 2001 - 22:52 #20
Umiddelbart findes der ikke nogen adaptere. Sorry