Avatar billede zweeepz Nybegynder
31. oktober 2001 - 01:59 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Brugere fra LAN-netværk kan ikke logge på winXP

Jeg har lige installeret winXP. Siden installationen har jeg problemer med mit LAN-netværk på det kollegie hvor jeg bor. Jeg kan godt logge på og se delte filer og mapper hos andre brugere af netværket (forskellige OS\'er), men de kan ikke gøre det samme på min computer.
Hvilke instillinger skal jeg ændre?

Det må meget gerne være en udførlig forklaring.
Avatar billede simonvalter Praktikant
31. oktober 2001 - 02:08 #1
gå i kontrol panel og vælg usser accounts/bruger kontoer og slå guest/gæste account til .. og så skal du selvfølgelig dele noget på din maskine.
Avatar billede zweeepz Nybegynder
31. oktober 2001 - 02:18 #2
Hmm, hvadog hvor skal jeg slå til ved guest-accounten?

De andre brugere kan se min computer på netværket men bliver promptet for et password.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
31. oktober 2001 - 02:43 #3
Det skyldes, at der er \"lidt\" mere sikkerhed på Windows NT (som XP er i familie med) i forhold til Windows 9X.
Dette gør, at man ikke bare kan logge på maskinen, unden at være oprettet som bruger.
Hilket gør, at dem der vil logge ind via netværketet på din XP\'er skal være oprettet som brugere på din PC. Men dette kan gøres lidt nemmere, som loadet skriver, nemlig ved at aktivere din guest/gæst brugerkonto. Da det er den standardbruger som Windows benytter på LAN.

Der er et \"flueben\" du skal fjerne unden denne guest/gæst.

Håber det gav lidt mening.
/jacob
Avatar billede francke Nybegynder
31. oktober 2001 - 06:27 #4
jacobchr> Just præcis!! Jeg havde samme prob.!! :)
Avatar billede zweeepz Nybegynder
31. oktober 2001 - 13:09 #5
Hmm, jeg bliver nok nødt til at bede om en step by step redegørelse, for jeg kan stadig ikke få det til at virke.

Hvad jeg har gjort:

control panel>user accounts>advanced user management>users> guest og fjerne disabled flueben!

Avatar billede francke Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:10 #6
Hvis der er et rødt kryds over gæst,går det væk hvis du fjerner fluebenet ved accounts!
Avatar billede zweeepz Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:19 #7
OK, det var noget af det jeg gjorde som det første. Men det virker desværre heller ikke? Andre brugere kan stadig ikke komme ind på min computer.
Jeg kan ikke engang finde ud af at give dem tilladelse en for en. (Men jeg vil også hellere give en samlet tilladelse.
Avatar billede francke Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:31 #8
I kontrolpanel/brugere og adgangskoder er der da flueben ved at \"brugere skal logge på med adgangskode\" ?
Avatar billede zweeepz Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:38 #9
Jeg kan ikke lige finde ud af hvor det skulle stå henne?
control panel>user accounts>???
Avatar billede pro Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:10 #10
Nu har du husket at dele noget på din computer ik?

Ja, det lyder måske lidt dumt, men jeg har selv glemt det flere gange, og så er der altså ingen der kan se ens computer :-)
Avatar billede zweeepz Nybegynder
31. oktober 2001 - 16:11 #11
jeps :)
Avatar billede pro Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:12 #12
Det kan evt. være den indbyggede firewall i XP, der laver en masse problemer, prøv engang at slå den fra, og så se om de andre brugere kan se dig nu!

Firewall\'en blokerer jo automatisk for alle der prøver at komme ind i systemet!

/pro
Avatar billede zweeepz Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:25 #13
Har slået den fra, men det var desværre ikke det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:49 #14
Jeg havde i meget lang tid store problemer med at få mit netværk til at køre, indtil jeg en dag faldt over denne guide;

http://www.homenethelp.com/web/review/whistler-network1.asp
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. oktober 2001 - 19:50 #15
Den skal læses med omhu, men er ellers let forståelig!
Avatar billede zweeepz Nybegynder
04. november 2001 - 17:28 #16
Hm, ingenting hjælper :(
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2001 - 11:18 #17
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes