Avatar billede norland Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mac & PC-netværk

Hej - Vi har et spørgsmål vedr hvordan man opretter et netværk mellem PC og Mac uden at have en NT-server.
Gerne nogle erfaringer så vi ikke er forsøgsrotter :)
Ser frem til at høre fra de blandede PC/Mac-nørder derude
:-) Simon & Kim
Avatar billede styxx Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:28 #1
Installer Miramar PC Maclan på på windows maskinen hvorved der kan laves fildeling vha. appletalk.
eller Installer Connectix Doubletalk på mac og få fildeling via windows fildeling.
Jeg foretrækker PC Maclan....Doubletalk har vist sig at kunne gøre knuder.
www.miramar.com
www.connectix.com
Avatar billede styxx Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:35 #2
Avatar billede dhjerting Nybegynder
08. november 2001 - 23:01 #3
Du kan installere et program der hedder DAVE, på din mac, som kan få din mac til at komunikere med en pc. Du kan downloade en demo her http://www.thursby.com/products/dave.html
Avatar billede fasting Nybegynder
02. december 2001 - 20:34 #4
dave fungere fint hos mig
Avatar billede enzoenzym Nybegynder
04. januar 2002 - 16:32 #5
PC MacLan er god hvis du har mange Mac som ska koble op mod få Win. Så skal du menlig ikke købe/installere så meget. Ulempen er at du så kører AppleTalk, som er chatty - den snakker altså meget på netværket!
Dave og Doubletalk kører begge fint, men Dave er nok den bedste. Dave/doubletalk skal installeres på hver Mac som skal se Win, eller ses fra en Win. Dave/doubletalk kører med win-netværksprotokol, og er derfor noget hurtigere - isæt hvis der kører mere end ca. 5  maskiner.
Avatar billede buymac Nybegynder
05. januar 2002 - 13:34 #6
DoubleTalk fra connectix er bedre end Dave
Avatar billede buymac Nybegynder
05. januar 2002 - 15:46 #7
Alternativt kan, du hvis du har en gammel maskine du kan undvære (enten en mac eller en pc), installere en linux box med netatalk og samba. Det bruger jeg selv det er faktisk en god løsning, og rimelig simpelt at sætte op. Hvis du er intereseret kan du få nogle conf filer?