Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
30. oktober 2001 - 19:54 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm....

For et par uger siden købte jeg en ny cpu er til min gamle computer. Den skulle selvfølgeligt oc\'s, og det blev den også uden problemer. For en uge siden lavede min endnu ældre en masse bad sektorer, så jeg købte en ny 40 GB IBM Disk (som btw er et skide godt køb hos bj trading)
Forleden da ville min icq ikke starte, den lukkede bare af sig selv. Så jeg genstartede computeren, men da jeg tændte den igen forblev skærmen bare sort.
Der kommer strøm til harddisken og cpu blæseren køre også.Den siger ikke biiip som den eller plejer at gøre...
Jeg har prøvet at skifte forskellige ting ud som cpuen, skærm kortet og skærmen men lige lidt virker det....
Er der nogen der har nogle gode ideer?????
Avatar billede movingrok Nybegynder
30. oktober 2001 - 19:59 #1
Har du prøvet anden skærm eller grafikkort?
Avatar billede jefa Nybegynder
30. oktober 2001 - 19:59 #2
Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:07 #3
movingrok: Læs det hele før de svare!!!
Jefa: Din link virker ikke!!!
Avatar billede movingrok Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:08 #4
>>jefa

dødt link!!!
Avatar billede movingrok Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:09 #5
Har du også prøvet med anden RAM?
Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:11 #6
nååå, så virkede linken...
Men det kan da ikke være harddisken, for den når slet ikke til disk boot op??!!!
Eller mener du det med det gode køb???
Avatar billede movingrok Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:15 #7
Den bedste måde til at udelukke defekter er at have tilsluttet så få enheder som muligt. Når du tilslutter hdd undgå at slutte IDE til
Avatar billede francke Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:15 #8
Har du prøvet at resette bios ?
Avatar billede jefa Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:16 #9
Hvor langt kommer POST\'en?
Det kunne jo godt være cpu\'en
Avatar billede jefa Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:18 #10
Pil alle kort og drev fra på nær skærmkort
Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:19 #11
posten???
og jeg jeg her slettet biosen!
Avatar billede jefa Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:20 #12
Power On Self Test
Avatar billede jefa Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:23 #13
Skal hen og læse godnat historie for 2 børn. Er tilbage om en halv time.
Se evt. mere om POST på http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul2a4.htm
Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:36 #14
Som sagt forbliver skræmen sort, som var computeren aldrig startet. Det lyder ikke som om den laver POST.....
Avatar billede jefa Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:43 #15
Var engang ude for det samme hos familie og der var det processeren der var stået af.
Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
30. oktober 2001 - 20:45 #16
Det med ramene virkede heller ikke:-(((
Avatar billede sluppi Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:04 #17
har du kontrolleret kabling. min computer gjorde det samme for et stykke tid siden. det var et kabel der sad en anelse løs....MEGET lidt
Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:22 #18
hvilket kabel mener du, nogen særlige???
Avatar billede sluppi Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:27 #19
jeg kan ikke huske hvilket præcist. men har du kontrolleret...
Avatar billede kkappel Nybegynder
05. november 2001 - 12:56 #20
mit bedste råd.
Check at alle kabler og kort sidder HELT i, og at der ikke er nogen løse forbindelser tænd så.
Virker det ikke, så tage alt fra på nær grafikkort (fjern: netkort, lydkort, HDD, cdrom, diskette, og evt. andet i samme stil). Prøv så igen. Der skulle gerne komme gang i skærmen, en aktivering af POST, og mulighed for at gå ind i BIOS.

Hvis det sidste ikke virker, er du på spanden. så er det sansynligvis bundkort, CPU eller grafikkort. Du kan evt. prøve at låne disse dele andre steder, og så skifte dem ud enkeltvis.

En sidste mulighed er at resette BIOS. Af en eller anden grund virker det somme tider. Der sidder 2 loddeklatter et eller andet sted på dit bundkort, som skal forbindes. Det står i manualen er jeg sikker på. Men det er altså kun som sidste udvej, det kan gå galt...

Held og lykke hilsen Kristian Kappel
Avatar billede mikkel.m.lund Nybegynder
16. december 2001 - 22:17 #21
bundkortet er ristet!!!!!