Avatar billede bollo Nybegynder
05. marts 2000 - 02:18 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Søgning i 2 tabeller...

Hej

Hvis man har en database med en table med navn og adresse.
men istedet for at der står valby står der 56
56 = valby
57 = København
og istedet for at der står danmark står der 1
1 = Danmark
2 = Sverige
by og land ligger i en anden tabel

strSQLlande =  "SELECT * FROM personer WHERE navn='morten';"
objRecs.Open strSQLlande, objConnect, adOpenForwardOnly, adLockOptimistic, adCmdText

den finder så måske 10, hvordan får man den så til at gå ind i de andre tabeller og finder by og land, for hver af dem?

hilsen bollo
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. marts 2000 - 07:42 #1
select peronser.navn,personer.gade,bytabel.bynavn,landetabel.landenavn from
  personer,bytabel,landetabel where personer.byid=bytabel.byid and
  personer.landeid=landetabel.landeid and navn='Morten'

Fik du idéen ?
Avatar billede bollo Nybegynder
05. marts 2000 - 23:20 #2
tak for hjælpen...

men der er stadig et problem, hvad hvis er sat 2 lande i personer (land1 og land2) men den skal finde landet i den samme tabel (land)

Bollo