Avatar billede eddie-dk Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Router + winxp

Jeg har tre computere i mit hus som alle er forbundet til internet via en router. To af computerne bruger winxp den sidste win98se. Problemet er bare at jeg ikke kan overføre filer mellem nogen af computerne. For mig at se virker det som om de alle er forbundet via routeren. Burde det så ikke være muligt at overføre filer indbyrdes? Jeg har prøvet forskellige wizards i xp men det hjælper ikke. Nogen idéer?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. oktober 2001 - 13:57 #1
du skulle nok kunne overføre filer, kører du med DHCP ?
Avatar billede springer Nybegynder
30. oktober 2001 - 14:03 #2
Sørg for at alle PC\'erene har samme subnet maske.

For at få adgang til filerne skal de deles. XP er lidt mre kryptisk, men det kan sagtens lade sig gøre. se evt www.svein.dk for mere hjælp.

Avatar billede eddie-dk Nybegynder
30. oktober 2001 - 16:26 #3
Jeg har \"shared\" to harddiske på hver sin pc. Hvad er DHCP?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:12 #4
dhcp betyder at routeren (eller en server) deler ip adresser ud
Avatar billede hotpop Novice
31. oktober 2001 - 21:53 #5
http://www.eksperten.dk/spm/127453
du må ikke oprette samme spørgsmål 2 gange - luk ovenstående!