Avatar billede edderper Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lin til download af office filer

Hvis man laver et simpelt link
<a href=\"enfil.xls\">xxx</a>
til en MSOffice fil, bliver filen åbnet direkte i browseren hvis brugeren bruger IE og har office installeret (ligesom med .pdf filer). Det er jo ikke alid lige så pissesmart som det måske lyder.
Jeg ville allerhelst at mine brugere fik en download dialog når de klikkede på linket. Hvoran kan jeg lave et link/script der gør brugeren i stand til at downloade?

/per
Avatar billede edderper Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:30 #1
Hm, det skulle nok have været \"Link\" i overskriften...
Gad vide om der nu er nogen der svarer?
Avatar billede keysersoze Guru
30. oktober 2001 - 11:32 #2
det kan ikke lade sig gøre medmindre du pakker det til en zip eller exe
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. oktober 2001 - 11:36 #3
Hvis du har adgang til serveren kan du give de filer der skal downloades en falsk mimetype i filens header:
    type = application/msdownload
så vil IE umiddelbart spørge hvor filen skal downloades til, andre brovser kommer med \'skal jeg åbne eller downloade?\' dialog.
eller:
    type = application/unknown
så vil alle browsere komme med \'skal jeg åbne eller downloade?\' dialog

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
30. oktober 2001 - 15:38 #4
Avatar billede keysersoze Guru
23. november 2001 - 09:56 #5
???
Avatar billede edderper Nybegynder
23. november 2001 - 15:00 #6
Yep jeg ved at der er gaaet alt for lang tid, men hende som jeg spurgte for har altsaa ikke til sinds at faa fingeren ud lige med det samme.
Jeg maa holde jer hen endnu et oejeblik
/per
Avatar billede heira Nybegynder
10. december 2001 - 11:43 #7
Du kan altid bruge ZIP, fordi så bliver den downloadet.
Avatar billede 12tri Nybegynder
10. december 2001 - 11:48 #8
du kan også bare kalde filen \"lidt\" andet eks. enfil.xl_ der ved bliver filen downloaddet ok, bagefter skal man så omdøbe filen for at bruge den

Morten
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
14. december 2001 - 11:08 #9
Jeg ville personligt foretrække ZIP
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
13. oktober 2002 - 09:59 #10
hvad med at lukke dette spørgamål???
Avatar billede edderper Nybegynder
15. januar 2003 - 09:25 #11
Der kom desværre aldrig noget ud af dette - vi flyttede til en anden udvikler, og jeg fik et ny job etc.
Men nu tror jeg der er lukket...
Avatar billede unknown_someone Juniormester
15. januar 2003 - 10:04 #12
nope - du skal acceptere et svar, så er der ikke noget du kan bruge så lav et svar selv og accepter det
Avatar billede edderper Nybegynder
15. januar 2003 - 10:25 #13
Oh, i see