Avatar billede excoder Nybegynder
04. marts 2000 - 19:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

72 pins Fast-Page eller EDO ram i 486'er ?

Kan man umiddelbart se om der skal bruges 72 pins FastPage ram eller EDO ram i et 486 board med en DX2-80Mhz cpu, eller er man nød til at teste med hhv. den ene eller anden slags ram?
Avatar billede jackpower Nybegynder
05. marts 2000 - 02:20 #1
Det står i din manual til dit mainboard, men hvis ikke det er et af de sidste 486 board der kom, så tror jeg ikke du kan bruge EDO, hvis ikke du har manualen, så skriv lige hvad board'et hedder måske vi så kan finde den til dig.
Mvh
Jack!!
Avatar billede excoder Nybegynder
05. marts 2000 - 10:58 #2
Boardet sidder i en bekendts computer, han har fået da den bare skulle smides ud, men der er ingen manual med, så jeg må lige tjekke hvad MB hedder.
Avatar billede morteeni Nybegynder
09. marts 2000 - 12:27 #3
jeg vil give jackpower ret i at man ikke kan bruge EDO ram i en 486 efter egen afaring !!!
Avatar billede excoder Nybegynder
11. marts 2000 - 20:52 #4
Jeg har også en mistanke om at EDO ram ikke vil virke i den omtalte 486'er. Jeg kom til at tænke på om der er nogle synlige tegn på om det er 72 pins F.P. eller EDO ram, altså hvis man skal ud og købe noget ram, og der ikke står andet end 72pin på kloderne ?
Avatar billede jackpower Nybegynder
11. marts 2000 - 22:33 #5
Ja det er der, har det stående inde på den anden maskine, men kan lige tjekke det på mandag hvis ikke du har fundet ud af noget inden.

Mvh.
Jack!!
Avatar billede excoder Nybegynder
12. marts 2000 - 15:15 #6
Jeg har ikke muighed for at tjekke forskellen, så det ville være helt fedt om du gad tjekke det.
Avatar billede jackpower Nybegynder
15. marts 2000 - 01:16 #7
excoder>>

Har ledt vidt og brdt i dag, men er bange for jeg har slettet den fil, jeg havde det stående i.
Så kan ikke hjælpe dig sorry - men hvis du bor i nærheden af Roskilde, så har jeg noget FP ram liggende du kan prøve med, så I ikke skal ud og invistere i noget som I ikke kan bruge.

Mvh
Jack!!
Avatar billede nebakke Nybegynder
15. marts 2000 - 22:48 #8

  Hmmm er RET sikker på at jeg havde EDO-ram siddende i min DX2-80 i tidernes morgen (dengang for en 4 år siden da den slags var moderne)

  MVH.
  Nebakke
Avatar billede excoder Nybegynder
25. marts 2000 - 19:42 #9
Tak for svarene, har desværre ikke haft tid før nu til at give point. Jeg bor desværre ikke i nærheden af Roskilde, men tak for budet! Jeg prøver at sætte noget EDO ram i maskinen næsten gang jeg kommer forbi ejemanden af den gamle 80mhz. Er det FP ram du har, noget du vil sælge hvis det var jackpower ?