Avatar billede starknightdk Nybegynder
04. marts 2000 - 19:21 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Autoexec.bat opsætning

Jeg fik engang at vide at man kunne skrive en string i autoexec som ville fjerne den irriterende pause der kommer under opstart.
Jeg har prøvet at fjerne opstart logoet og sat min hd på DMA og alt muligt og lige lidt hjælper det.
Jeg har en PIII 600 med GeForce pro (creative) 20GB hd og 128 RAM. så det kan da umuligt være hardware der sløver processen.
Men hvis der er en der ved hvad det er man skal skrive i autoexec for at den fjerner den pause giver jeg helt klart de point fordi det er vigtigt for mig det her.
Avatar billede double-g Juniormester
04. marts 2000 - 19:46 #1

Du kan faktisk helt undvære din autoexec.bat Den er kun nødvendig, hvis du bruger DOS programmer. Prøv f.eks at ændre navnet på den, og se at Windows starter fint unden den.
Avatar billede stigc Nybegynder
04. marts 2000 - 20:39 #2
lytter lige med
Avatar billede jalle Nybegynder
04. marts 2000 - 21:31 #3
Normalt kan man undvære autoexec, men nogle lydkort og antivirus programmer kræver at man har en autoexec, for at disse programmer skal kunne køre.

Hvilken pause får du?, for jeg menes ikke at få nogen pause.
Avatar billede jefa Nybegynder
04. marts 2000 - 21:34 #4
Er det "Bootdelay=antal sek." i "Msdos.sys" under punktet "Options" du tænker på?
Avatar billede starknightdk Nybegynder
05. marts 2000 - 02:58 #5
Til double-g> Jeg sidder faktisk og programmerer i dosmode m. C++ så det er nok ikke en god ide tror Jeg men Jeg vil lige prøve jefa's forslag selvom Jeg har prøvet utallige utilz for at ændre i netop den (bootdelay) så Jeg prøver lige at gå direkte ind og ændre den uden alle de progz
Avatar billede starknightdk Nybegynder
05. marts 2000 - 03:34 #6
til jefa> Jeg har prøvet at åbne den som en tekst fil for at tjekke om hvordan den stod men den står på
bootdelay=0
Avatar billede jefa Nybegynder
05. marts 2000 - 07:29 #7
Så akulle der heller ikke være en pause?
Avatar billede hlj Nybegynder
05. marts 2000 - 15:12 #8
Hvornår under opstart får du pausen? Er der under udførslen af Config.sys og eller Autoexec.bat (dvs efter at den skriver Starter Windows 98)
Avatar billede starknightdk Nybegynder
05. marts 2000 - 16:52 #9
hlj> under opstart efter "starter windows" den læser autexec kanon hurtigt ind men så kommer der en pause på ca. 5 min.
Avatar billede hlj Nybegynder
05. marts 2000 - 21:23 #10
Hvis du, som den sidste linie, i Autoexec.bat filen skriver f.eks.

echo Nu starter Windows rigtig

vises denne linie så før eller efter pausen.

Er din maskine på netværk og hvis ikke har du så givet den et fast IP nummer. f.eks 192.168.1.2

Det kan nogle gange godt tage lang tid for Windows hvis den skal prøve at hente et IP nummer fra en server der ikke findes (DHCP)
Avatar billede gozar Nybegynder
05. marts 2000 - 22:48 #11
Generalt vil computeren starte hurtigere op. hvis du har netværks kort og giver det et ip nummer, selv om computeren ikke er koplet på noget som helst netværk!!
Avatar billede starknightdk Nybegynder
06. marts 2000 - 03:53 #12
hlj>Jeg har godt nok netkort og er ikke logget på netværk fordi min bror er flyttet men Jeg har ikke givet den noget fast IP men jeg vil da alligevel tjekke for en sikkerheds skyld (samtidig m. echo)
Avatar billede starknightdk Nybegynder
08. marts 2000 - 23:23 #13
Jeg gider ikke vente længere...
Avatar billede jefa Nybegynder
08. marts 2000 - 23:34 #14
Når du nu har et netkort i og ingenring at koble op imod har du så deaktiveret kortet i systemegenskaber eller står det og forsøger at komme i kontakt med ?

Undskyld jeg ikke kán leve med en halv forklaring. Det kunne jo være rart at finde fejlen så den bliver lettere at rette hvis vi en dag skulle løbe i den..
Avatar billede starknightdk Nybegynder
08. marts 2000 - 23:42 #15
Jeg har ikke deaktiveret kortet men når den har startet windows og beder mig indtaste adgangskode til netværket går det da temmeligt hurtigt det er bare lige det punkt mellem, efter indlæsning af autoexec og hvor den kommer ind i selve win. desuden logger den jo ikke på netværket før end den har godkendt koden!(eller gør den?).
Avatar billede starknightdk Nybegynder
09. marts 2000 - 00:12 #16
Nu har Jeg prøvet at deaktivere kortet men komputeren kan ikke lide at Jeg deaktiverer opkaldskortet også for hvis Jeg gør det kan Jeg ikke logge på internettet. Men det formindskede da pausen af at deaktivere de andre men opkaldskortet har Jeg ladet stå urørt. Men den prøver jo så stadig at logge på netværket selvom de andre er deaktiverede.
Avatar billede jefa Nybegynder
09. marts 2000 - 09:44 #17
Du skal ikke deaktivere dit opkaldskort, men netkortet.
Opkaldskortet er jo = med dit modem.
Avatar billede starknightdk Nybegynder
13. marts 2000 - 06:37 #18
Det ved Jeg sådan set godt og Jeg har heller ikke deaktiveret det. For hvis Jeg havde ville Jeg jo ikke kunne komme på nettet!!!!