Avatar billede foebus Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:29 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

asus magic geeforce 2 mx 200

Hej eksperter
Jeg sidder med mit grafikkort og vil gerne clocke det lidt op...
Men når jeg benytter coolbits tricket får jeg mulighed for at selv at vælge ram og gpu hastighed. Men når jeg går ind og vil sætte hastigheden manuelt står der at jeg starter med at sætte ram hastighed fra 0 til 100 Mhz, og gpu hastighed 155 - 220 mhz.
Så vidt jeg har læst mig til er default ram hastighed 166 mhz. Så jeg undrer mig bare.
Tweaket er beskrevet her: http://www.tweak3d.net/tweak/geforce/4.shtml
Jeg kan ikke finde 100 % oplysninger på ramdac og andre hastigheder for mit kort, så det er vidst egentlig det der er spørgsmålet.
Specs. for kortet: Asus v7100 magic geeforce 2 mx 200 med tv out. Jeg bruger sidste nye detonator fra nvidia (ver. 21.83)
Avatar billede foebus Nybegynder
29. oktober 2001 - 23:06 #3
Vil det sige at når den viser en ram hastighed fra 0 - 100 så er det + de 166 som kortet i forvejen kører, eller er det bare mit kort som ikke er understøttet af det tidligere nævnte tweak?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. oktober 2001 - 23:29 #4
Det tør jeg ikke sige.
Hvorfor prøver du ikke MVMax ? - det har jeg selv clocket et geforce 2 med.
Har desuden set folk skrive at de ikke har fået nogen mærkbar ydelse ud af at bruge coolbits.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. oktober 2001 - 23:37 #5
Mente selvfølgelig NVMax : http://www.tweakup.dk/filer/video.htm
Avatar billede foebus Nybegynder
30. oktober 2001 - 07:58 #6
Det må jeg lige kigge på når jeg kommer hjem fra skole :)
Avatar billede vuffe Nybegynder
30. oktober 2001 - 08:44 #7
jeg har prøvet det samme engang. Og jeg mener at det skyldes at coolbits ikke virker med de drivere under det OS. Men der findes jo masser af andre OC programmer. Ellers kan du jo bruge ASUS\' eget OC program - et lille stykke af vejen da.
Avatar billede foebus Nybegynder
31. oktober 2001 - 21:10 #8
I får lidt begge to.
Jeg kunne bruge begges hjælp nemlig...