Avatar billede Pansen Praktikant
29. oktober 2001 - 17:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cache problem.........

Vi har en gammel pentium 133 mhz, problemet er så at siden vi købte den for lang tid siden har cache\'en ikke virket!!!!
Jeg mener ikke det er sådan nu men, i den 133 mhz pc er cache\'en en del som du kan tage ud af bundkortet!!!
Hvis vi sætter cache\'en i pc\'en og sætter den på enable i bios og starter pc\'en op så fryser den lige efter den har talt ram op!!!!
Hvis vi tager den ud så starter den op normalt...
Det er ret træls fordi det tager meget lang tid med at starte den op uden dem!!!!!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
29. oktober 2001 - 18:55 #1
hvad er det, du gerne vil vide????
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
29. oktober 2001 - 18:57 #2
har du prøvet med en anden en for hvis nu den er brændt af den cache du har
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 19:37 #3
Du må have et andet navn for cachen.
Der er en cache i Pentium og den kan du sætte til i bios!
Avatar billede jhol00 Nybegynder
30. oktober 2001 - 08:32 #4
2nd level cache på pentium sidder ganske rigtigt på bundkortet.... Men hvis det ikke virker, er der nok ikke meget at stille op! Det er stort set umuligt at finde den slags - medmindre du kan finde et bundkort og erstatte det gamle - det skulle være muligt!

Prøv desuden at stille på cache settings i BIOS  -  hvis den altså er så avanceret...
Avatar billede vuffe Nybegynder
30. oktober 2001 - 08:34 #5
prøv at kig i bundkortmanualen om du ikke kan indstille hvor hurtigt den skal køre
Avatar billede Pansen Praktikant
31. maj 2004 - 16:55 #6
:)
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. maj 2004 - 17:47 #7
så hurtigt går der 2½ år :)