Avatar billede rbnstudio Nybegynder
04. marts 2000 - 13:13 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Wildcard domains i IIS 4.0

Kan det lade sig gør at lave lave en site i IIS.40 (når man køre virtuel host) som understøtter wildcard sub domains?

Altså siten er ikke bundet op på ip nr. men til ip nr. med en hostheader...og kan denne hostheader skrives så der understøttes wildcard?

Jeg har prøvet med *.domain.dk
(dur ikke)
Avatar billede bocker Nybegynder
04. marts 2000 - 13:19 #1
Det har været oppe til diskussion mange gange under ASP, prøv at søg efter emnet der...
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
04. marts 2000 - 13:27 #2
Det er ikke noget der kan løses i asp...Men derimod opsætning af website identifieren i IIS

Der kører flere domæner på samme ip. nr (virtual hosts)...Derfor fanges det site som www.domain.dk kun nu....eks. www.test.domain.dk skal også hoppe ind på samme site....

Den er kørt op med wildcard i DNS...så det rigtige ip nr. bliver resolved.....men den ryger ind på default siden i IIS...(som jo er bundet op på ip. nr.)....Den skulle derimod ryge ind på det andet site......

Angav jeg nu f.eks www.test.domain.dk i det site....vil dette også virke....Men jeg er ude efter om det kan lade sig gøre at blot skrive eks. *.domain.dk i den site....så man ikke skal ind og tilføje en hostheader for hvert subdomain.
Avatar billede bocker Nybegynder
04. marts 2000 - 13:41 #3
Jeg siger ikke det skal løses med ASP, jeg siger det har været oppe til diskussion, hvordan man laver subdomains, så prøv at kig inden du afviser!!
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
04. marts 2000 - 13:46 #4
Jep...jeg har kigget og kunne ikke rigtig finde noget der.
Avatar billede bocker Nybegynder
05. marts 2000 - 20:52 #5
Avatar billede verakso Nybegynder
23. marts 2000 - 14:02 #6
Bocker er inden på noget af det rigtige.

Det som du efterlyser kan IKKE lade sig gøre. Man kan ikke bruge wildcard i opsætningen af Host Header Name i IIS, man er nød til at angive hvad der skal stå i browserens HTTP Header 1.1 for at kunne dirigere det videre.

Så vil du lave en løsning der kan re-dirigere via wildcards, så tag et kik bocker's link.

Du skriver dog, at der er noget der ikke rigtigt virker i din konfiguration, bl.a. at www.test.domain.dk ryger samme sted hen som det deafult website.
For at kunne bruge featuren Host Header Name, skal dine websites være bundet til den aktuelle IP-adresse, som default står den nemlig til *All Unasigned*

/Verakso
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
23. marts 2000 - 16:17 #7
...Jep jeg har også selv kommet til den konklusion at det altså ikke kan lade sig gøre at køre wildcard i IIS -hvis man bruger host headers...

Jeg har løst problemet ved at binde den op på sin egen ip adresse.