Avatar billede sunebrejner Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:46 Der er 9 kommentarer

Netkort ikke fundet

Jeg har (også) installeret linux redhat 7.0 på mit gamle hakkebræt. Efter instelleringen er netkortet ikke detected.  Kortet er et pro200 PCI Ethernet Adapter fra CNet, men på kortets chips står der: Davicom og på den anden chip: Magcom. I følge diskette driverne er dette linux kompitabelt da der også er drive til linux.
Jeg har allerede prøvet kommandoen: modprobe ne2k* og dertil svarer den: unknown command: modprobe

HJÆÆÆÆÆÆLP!!!

Det skal lige siges at jeg er GRØN bag ørerne omkring linux, så alt skal (desværre) skæres ud i pap for mig..

Den utålmodige...
Avatar billede lbhansen Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:49 #1
før du kører modprobe, skal du huske at være logget ind som root. Gør der endten via konsollen eller \'su -\'
Avatar billede sunebrejner Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:56 #2
su - ?????
Avatar billede lbhansen Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:57 #3
det er en kommando du skal skrive i din prompt
Avatar billede lbhansen Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:57 #4
så bliver du bedt om password for at blive logget ind som root, hvis nu du er logget ind i forvejen med en anden konto
Avatar billede skov_p Praktikant
29. oktober 2001 - 17:00 #5
I windows har jeg somme tider været ude for at hardwaren skal flyttes til en anden slot for at hardwaren kan detectes. Underligt men sandt.
Avatar billede sunebrejner Nybegynder
29. oktober 2001 - 17:05 #6
Jeg ved godt at det lyder lidt underligt, men kednder i ikke nogle repair kommandoer, for nu vil den ikke starte op.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
29. oktober 2001 - 17:07 #7
:) sådan noget sker, men prøv at bruge din install cd. Jeg kan ikke huske om de har en rescue funktion. Det tror jeg nok den har.

Ellers skal du til at bruge cdromen til at boote op med, og så fejlfinde.
Avatar billede sunebrejner Nybegynder
29. oktober 2001 - 17:10 #8
Det kan jeg ikke. Den starter bare install op.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
29. oktober 2001 - 17:14 #9
hvis du har redhat, så beder den dig om at skrive noget andet end at trykke enter, alt efter hvad du vil