Avatar billede ulrik10 Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Overclocking

Spm. 1
Hvormeget kan jeg overclocke mit Geforce 2 MX DDR grafikkort fra Creative uden at det går i stykker (Jeg vil overclocke det med NVmax) Standard indstillingerne er:

Core: 175 mhz
Ram: 286

Der er ingen kølere på gpu\'en eller ram\'en

Spm. 2

Hvor kan jeg få en køler til gpu\'en (grafikkortet) og ram\'en (også grafikkortet) ??????????
Avatar billede bbs Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:48 #1
Du kan få en køler på www.studiedata.dk
vælg menuen blæsere..
Avatar billede canzer Nybegynder
29. oktober 2001 - 15:54 #2

1. Du kunne jo også købe det nye vandkølersæt der lige er kommer til Computere! http://www.studiedata.dk/group.asp?group=159
Der er også køler til grafikkort med til det sæt! (men hvor realistisk er det hvis man ik er millionær! )

2. Du kan sætte nogle køleelementer på alle dineram på grafikkortet og så få en blæser til at \"skyde\" luft hen på kortet! det har jeg gjort på mit kort! og det er der samme som dit!

/Canzer

Avatar billede broegger Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:32 #3
Køb en Blue Orb - den koster under 100 kr de fleste steder. Køleprofiler til ram har ingen mærkbar effekt, udover at det ser temmelig blæret ud.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:36 #4
Øg evt. med 5mhz ad gangen og test stabiliteten ved den nye clockfrekvens.
der sker intet hvis du øger gradvist da dit kort bare vil \"sige fra\" når det presses for hårdt.
Avatar billede cny Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:24 #5
Fandt selv en artikel med OC af mit Asus Geforce2MX AGP 32MB SD-RAM som hævede GPU/RAM fra standard 175/166 til 200/210 Mhz (gav ca. 22% mere ydelse i 3Dmark2001).
Har gjort det samme på mit grafikkort uden problemer. Der findes ingen blæser på dette grafikkort og ser heller ikke ud til det er nødvendigt.
Prøv af finde atikler om dit grafikkort på nettet.
Avatar billede cny Nybegynder
29. oktober 2001 - 22:27 #6
Bruger også NVmax og har aktiveret OC af grafikkort gennem Nvmax-System-Overclocking-Tillad Overclocking og Load at startup er aktiveret men OC gennem mit grafikkort indstillinger, det er mere brugervenligt og man kan teste indstillingerne.
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:09 #7
Fandt selv en side
Avatar billede kludedukken Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:49 #8
ulrik10 > Du har sq da stadig fåët svar på dine spørgsmål !!
Avatar billede cny Nybegynder
30. oktober 2001 - 21:11 #9
Helt enig med kludedukken, du har fået svar på spørgsmål, så giv points for svar !!!
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:40 #10
Hvordan Giver jeg ham de points ?!!?!?!?!?!?!
Avatar billede kludedukken Nybegynder
31. oktober 2001 - 14:43 #11
Glem det ! - det var ikke pointene som sådan men den tendens at man stiller et spørgsmål, får fyldestgørende svar, men fordi man selv finder en side så tager man pointene.

Det var mere et budskab !
Avatar billede cny Nybegynder
31. oktober 2001 - 22:10 #12
Enig med kludedukken, et budskab