Avatar billede epoc Nybegynder
03. marts 2000 - 22:04 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Snake

jeg er ved at lave en side til små spil snake ministryger o.s.v men jeg har brug for at vide hvordan man kan lave det helst i html hvis ikke så bare i en form man kan bruge fra nettet uden de store problemer spillet jeg er mest interesseret i er snake håbe nogen kan hjælpe Mvh epoc [Niksen.dk]
Avatar billede predict Nybegynder
03. marts 2000 - 22:36 #1
Brug shockwave / java
Avatar billede epoc Nybegynder
03. marts 2000 - 22:42 #2
der kommer problemet jeg kan ikke lave java eller shockwave
Avatar billede sirius Nybegynder
03. marts 2000 - 22:46 #3
du kan i hvetfald ikke lave det i html..

du kan lave det måske i javascript ellers i jave som noc er det nemmeste
Avatar billede lydkort Nybegynder
04. marts 2000 - 05:08 #4
koeb en faerdig udgave af det, hos en proff. freelance programmoer.
Avatar billede predict Nybegynder
04. marts 2000 - 10:01 #5
Jeg kender en som er god.
Avatar billede jumper Nybegynder
04. marts 2000 - 15:04 #6
epoc, drop shockwave og java. Shockwave kræver en plugin, Java tager for lang tid at starte.

Kig istedet på http://www.javascript-games.org

Uanset hvad, et så simpelt spil som snake og minestryger kan hurtigt laves med Javascript og DHTML.

/Thor
Avatar billede stroehm Nybegynder
04. marts 2000 - 19:21 #7
eller du kan lave det i Flash, da denne plug-in er meget udbredt- kan ses af flere end med Java og shockwave, desuden bliver det nok i  shockwave for tungt
Avatar billede jumper Nybegynder
04. marts 2000 - 19:23 #8
stroehm, sidst jeg kiggede på en Flash site skulle jeg opgradere min plugin. Fint nok, hvis ikke det krævede at jeg også skulle genstarte computeren - for at se en hjemmeside! Glem det ;)

/Thor
Avatar billede stroehm Nybegynder
04. marts 2000 - 19:44 #9
Hmmm - skummelt
- du bruger vel ikke det der Netscape vel?
For jeg har aldrig genstartet min puter for at instalere/opgradere!
Men det er stadigvæk det mest udbredte af ovennævnte løsninger, og måske også den nemmeste måde at lave spillet på - hvis man ike lige er Java haj.
:)
Avatar billede jumper Nybegynder
04. marts 2000 - 19:47 #10
Det var skam i IE ;)

Og jeg synes nu stadig det er nemmere at lave i Javascript ;)

/Thor
Avatar billede predict Nybegynder
04. marts 2000 - 22:27 #11
Normlt skal puteren bestemt ikke genstartes ved install af ny plugin.

Shockwave behøver altså ikke være særligt tung, faktisk er der MANGE flash sites som tager meget længere tid at loade end sw sites.
Finten ligger i preload.

P.R.E.D.I.C.T.
Avatar billede epoc Nybegynder
05. marts 2000 - 11:23 #12
Mange tak for alle jeres indlæg men jeg kommer ikke meget vidre med denne diskusion mest fordi flash og Shockwave ikke er min stærke side faktisk ved jeg ikke noget om det kun princippet hvis nogen har ider til hvordan jeg lære mest flash kunne jeg måske lave det i flash
Avatar billede stroehm Nybegynder
05. marts 2000 - 13:46 #13
http://www.flashzone.com er der en del spil man kan hente og lære af dem!
ellers er der http://www.were-here.com som har en masse lektioner og et rigtigt godt forum ala eksperten her, men det handler kun om flash
Avatar billede dar Nybegynder
06. marts 2000 - 15:37 #14
jeg har da set snake i javascript fornylig, jeg kan bare ikke lige huske hvor f.... det var.
Avatar billede epoc Nybegynder
13. marts 2000 - 14:04 #15
dar ->> det ville være fedt hvis du kunne finde ud af hvor
Avatar billede dar Nybegynder
13. marts 2000 - 20:55 #16
her var det:

http://www.javascripter.net/games/snakes/game.htm

hva siger i så? Det troede i nok ikke at man kunne lave i javascript hva?
Avatar billede jumper Nybegynder
13. marts 2000 - 21:01 #17
dar, selvfølgelig vidste vi det ;)

epoc, kan du nu se at du ikke har brug for Java, Shockwave eller Flash for at lave sådan et spil? ;)

/Thor
Avatar billede stroehm Nybegynder
13. marts 2000 - 22:47 #18
Fedt spil!

Jeg havde ellers håbet at kunne sige;

"Det ville se bedere ud i Vector!"

-men det kan jeg jo ikke !
:)
Avatar billede jumper Nybegynder
13. marts 2000 - 22:50 #19
Næh, snake er jo et ret simpelt spil, så hvorfor skulle det være bedre med vector? ;)

Men okay, når man ikke har et 3d vector library i Javascript, kan det da være svært at lave det samme som Flash kan ;)

Pyt, vi er nok enige om at små og simple spil sagtens kan laves i Javascript ;)

/Thor
Avatar billede stroehm Nybegynder
13. marts 2000 - 23:30 #20
helt sikkert!

og selvfølgelig havde man kunne sminke det, men det har jo intet med spillet at gøre
:)
fortsat god vind
mvh
stroehm
Avatar billede jumper Nybegynder
13. marts 2000 - 23:32 #21
Same to you ;)

/Thor