Avatar billede pyrofreak Nybegynder
29. oktober 2001 - 09:53 Der er 18 kommentarer

En rigtig god BOOBY TRAP

Jeg kunne godt tænke mig at der kom nogle forslag til, hvordan man får sin computer til at slette sig selv hvis den ikke får en adgangskode indenfor 1 min eller noget i den stil - Bare for at undgå at andre fusker rundt i mit måske følsomme data.

Avatar billede Peter Praktikant
29. oktober 2001 - 09:55 #1
kan du ikke bare sætte password på dit styresystem?
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
29. oktober 2001 - 09:56 #2
det er ikke sikkert nok - det er nemt at bryde kode - selv i win2k
Avatar billede -sofus- Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:00 #3
\"slette sig selv\" Det lyder som en riiiiiiigtig god ide hvis man har venner med dårlig humor.

Hvad med at bruge PGP til at beskytte dine \"følsomme data\"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:05 #4
Beskyt med BIOS password og PGP dine data.

Det vil give bedre beskyttelse af dine data, end en sletning. Ved en sletning kan data jo altid reetablere, hvis man virkelig vil :)
Avatar billede dr.m Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:11 #5
I know not of a \"self destructing\" program if that\'s what your fishing for...

Like nanoq said, it is fairly easy to recover data after deletion (even F-disk)

PGP is great but if you do something illegal, then these can be decrypted as well...

How about setting your PC on fire? is that an option? :)

/Michael
Avatar billede hobbez Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:12 #6
Ud over at det - som NanoQ skriver - giver en bedre beskyttelse af dine data, så undgår du også de kedelige situationer:

En af dine venner \'låner\' lige computeren, mens du er i bad. Det tager nok mere end et minut, og alle dine data er væk, inden du har fået tørret dig.

Sent hjem, ordentlig bjælke i øret, og du skal lige checke mail/eksperten. Tasterne danser rundt, eller du kan bare ikke \"husge deeet skviiidee baaaaswørd\". Du bliver ædru i takt med at dine data forsvinder.

/Rob
Avatar billede -sofus- Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:32 #7
Kort sagt,,, selvudrydelse er en meget dårlig ide,,,

Bios password er meget meget let at knække (ofte kan man bare pille batteriet ud)
Så det eneste der holder hackere/regeringen væk er PGP
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:35 #8
tjaaa - i har ikke rigtigt forstået det - jeg ved at jeg har alle de andre muligheder soim i tilbyder - men det er ikke det jeg vil.

Kan i hjælpe mig ellerej
Avatar billede dr.m Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:35 #9
-sofus- you are right but know that PGP can be decrypted as well by authorities.
the only encryption algorithm that was never cracked is the one written by Kevin mitnick himself... he is still in jail :)
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
29. oktober 2001 - 10:37 #10
Kevin Mitnick RULEZ!!!!!!!
Avatar billede -sofus- Nybegynder
29. oktober 2001 - 11:37 #11
Kevin Mitnick Ruled !
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. oktober 2001 - 20:28 #12
En PC med følsom data, er placeret, så ikke autoriseret personel ikke kan få adgang til denne. (d.v.s i sikret område) og den er aldrig på net. Den løsning du beder om vil give dig menge flere problemer end den løser

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede -sofus- Nybegynder
29. oktober 2001 - 21:25 #13
Stil den ud på lokummet,,

Man kan ikke sikre data !! Så er det sagt
Avatar billede coderdk Praktikant
06. november 2001 - 10:45 #14
Indkapsel din harddisk eller blot din computer med en stor elektromagnet, og lav det sådan at når computeren løftes af gulvet, tænder elektromagneten ;) Viola - Ingen data mere - Er elektromagneten kraftig nok er det UMULIGT at lave data recovery på den ;)
Avatar billede dr.m Nybegynder
06. november 2001 - 12:01 #15
coderdk > you got your self a dot com there :)
Avatar billede hobbez Nybegynder
06. november 2001 - 13:03 #16
Det er selvfølgelig muligt.

Men for at slette data ordentligt, så skal hele harddisken overskrives med data - for at gøre det umuligt at recover data. Og for at være HELT sikker, så skal det gøres nogle gange, med skiftende data.

Hvis din harddisk er bare nogle gigabyte stor, så vil det tage flere minutter, at overskrive data bare een gang. Mon ikke der inden det er sket, er nogen er undrer sig over den voldsomme harddisk-aktivitet, og simpelthen slukker maskinen - for så senere at accesse harddisken under kontrollerede former? (Ude af din maskine).

Altså i praksis umuligt at få til at fungere som du vil have det.

/Rob
Avatar billede sir-lanselot Nybegynder
06. november 2001 - 13:56 #17
det skulle vel ikke være så svært for mig at kode et prog der kan gøre hvad du beder om!!!!!
hvornår skal dette password blive stillet????
Avatar billede pyrofreak Nybegynder
12. november 2001 - 10:45 #18
hmmm- - i har sikkert ret - jeg vil ikke have det alligevel

ellers tak