Avatar billede asshole Nybegynder
03. marts 2000 - 17:25 Der er 4 kommentarer

Active desktop whatever

hejsa jeg har lige lagt winnt 4 ind paa min computer  har d/l optionpack 4 og servicepack 6  og ie 5 (stor fejl) mit problem er nu at jeg gerne vil havde den lille ekstra menu som man har til hoejre for start menuen i win98/2000  og jeg har forhoert mig at jeg skulle havde lagt ie 4 ind foerst og saa ie 5  ):  er der ingen maade at komme uden om dette?

og kender i maaden hvor man kan slaa autologin til ?
Avatar billede sokristi Nybegynder
03. marts 2000 - 17:37 #1
Jeg citerer:
"Configuring an automatic logon in Windows NT:
You can configure a Windows NT-based computer with the information it needs to automatically log on as a specific user rather than prompting for a username and password. Although this can be a security risk on a work computer, you might use an automatic logon on your home computer. You configure an automatic log on by editing your computer's Registry. Begin by making sure that the DefaultUserName value contains your username (or the user you want to use for the automatic logon). This value is stored below the HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\ Winlogon key. Next, add the following values (replace "password" with your username's password):

AutoAdminLogon REG_SZ: 1 DefaultPassword REG_SZ: password

If you're using Novell's Client32, you'll also need to add the following values to the HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NOVELL\NWGINA\ Login key:

DefaultNetWareUserName REG_SZ: username DefaultNetWarePassword REG_SZ: password NetWareAutoAdminLogon REG_SZ: 1"

Pas en smule på med det der "active Desktop" på NT. Det kan drille temmelig meget.
Avatar billede asshole Nybegynder
03. marts 2000 - 19:30 #2
ja men jeg vil ikke havde active desktop men kun den lille menu der  og saa ogsaa kunne browse i mine mapper isedet for at den aabner ny mappe hele tiden ): men ellers er det meget fint me autologin men jeg skal sku ogsaa bruge det andet
Avatar billede a1a1 Novice
03. marts 2000 - 22:58 #3
Når du installer NT skal du installere IE 4 den indeholder win95 desktop updaten( som det jo egentlig er :))

Du skal så i installations fasen vælge at installere updaten :)
Avatar billede a1a1 Novice
03. marts 2000 - 23:00 #4
du bliver vist nød til at af installere ie5 og så installere ie4 :=)