Avatar billede kitte Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:05 Der er 37 kommentarer

HJÆLP- HURTIGT-problem at uset omfang og karakter??????????

Problemet er føgende:
Efter at have installeret scanner og arbejdet lidt med billedbehandling opstår pludselig følgende problem:alle programmer/filer eks. har jeg en del i word og exel - dem kan jeg ikke komme ind og arbejde med . Jeg kan godt lukke dem op men de forsvinder omgående igen fra skærmen.
Hvad F...... er der galt internet -email det kan jeg sagtens bruge?????????

Jeg håber virkelig der er en der har et par guldkorn der kan løse mit problem da min computer også er mit arbejde.

På forhånd Tak!

Kitte
Avatar billede perj Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:07 #1
Genstart maskinen :-)
Avatar billede apollo69 Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:10 #2
Alt efter hvordan du scanner så kan det kræve en del ram, hvis du har for lidt af dem kan det gå galt.
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:26 #3
Prøv eventuelt at geninstallere windows... kan godt begynde at opføre sig underligt på de mest uventede tidspunkter (husk at smide dine vigtige filer over på en anden harddisk/partition)
Avatar billede jefa Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:27 #4
Er det efter du har brugt scanner at du ikke kan starte word og excel eller er det på en nystartet maskine.

Lidt tips til scanning er
http://kanal.jubii.dk/klogeskolen/ks27.asp
Avatar billede apollo69 Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:29 #5
z1pp3r>> Det er sku da ikke et svar.
Og pas på med at svare på 300 point spørgsmål stillet af en ny bruger.
Avatar billede parazite Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:29 #6
Avatar billede makse Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:30 #7
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:35 #8
Er det ikke et svar? tror slet ikk du indser hvor mange gange en reinstall af windåse har virket (inden jeg begyndte at bruge linux)

Så jow, jeg tror nok det er et svar =P
Avatar billede jefa Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:43 #9
z1pp3r>> du reinstallere sgu da ikke uden at have prøvet andre muligheder først. Et sådant svar er fandme at springe over hvor gærdet er lavest. De fleste gange er det ikke nødvendigt at reinstallere, men med dit lidt forhutlede impotente svar håber du måske på lidt point.

Et par up-dates kunne måske hjælpe, men det \"makse\" jo lidt inde på. Jeg havde problemmet i 98SE, men det var et hukommelses problem. Den blev ikke frigivet igen. Så efter scanning eller billedbehandling genstartede jeg maskinen.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
28. oktober 2001 - 23:51 #10
z1pp3r>> Jo, det indser jeg og har også prøvet det et utal af gange.
Men det er sku allersidste udvej hvis ikke andet hjælper.
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:04 #11
well, jeg gik ud fra at han havde prøvet ca alt andet eftersom han gir\' så høje point

men ok, dejlig mentalitet her. Et svar der ikk passer en person, og hej, straks skal man flames... er jo ikke værre end at han kan afvise svaret?!?!?

fedt at opføre sig som en på 12 =P
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:05 #12
apollo69 - Jeg er så enig med dig, og det er faktisk skide irriterende med de brugere, som har det universielsvar \"geninstaller Windåse\" blavr - og så gi\' det som et svar - de skulle have strafpoint.
Der i mod fuld respekt til dem, som virkelig prøver at hjælpe med alternative løsninger først.

Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:11 #13
z1pp3r>> Rolig nu du.
Han/hun giver så mange point fordi det er en engangs bruger.
Det kan alle regne ud. Som jeg skrev tidligere skal man passe på med at svare på de spørgsmål og kun kommentere.
Du kan ryge med ud hvis du får 300 point for det svar.
Men hvis du mener jeg opføre mig som en 12 årig når jeg advare dig mod det, er det jo dit problem.
Du er jo også ny så du har ikke så mange point at miste.
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:15 #14
apollo, det var ikke møntet på dig, men mere mod jefa
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:19 #15
ja, så må jefa også ind og kommentere og forsvare sig. Fin fyr ham z1pp3r - hvis ikke det er den ene hans bemærkning er myntet på, så er det bare en anden. *LOL*

Avatar billede perj Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:25 #16
Synes ellers z1pp3r \"taler pænt\". Det gør alle ikke.
Men hvor bliver kitte af ?
Avatar billede jefa Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:28 #17
Hvad er der at kommentere. Der er mange som kommer med et relativt åndsvagt svar, til nybegyndere, og så regner de med at der måske ryger lidt point af. Det er for mig også helt iorden med pointene, men jeg mener det er åndsvagt i første omgang at sige reinstall, også selvom man køre Linux eller andet. Alle kan skrive reinstall og så virker det, men var det nødvendigt. Og ikke erfarne brugere mister tit data ved en reinstallation. Det er ikke alle der har automatisk backup af diverse.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:28 #18
z1pp3r>> Ok
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:29 #19
suk... sjovt som folk ikk fatter en meter... sqda utroligt
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:30 #20
jefa, jeg skrev da vist også noget om hvordan han ungik datatab ved reinstall?
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:31 #21
Kommentar fra z1pp3r

skrev jeg inden jeg fik opdateret siden, men kun kunne se halifax\'s indlæg
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:33 #22
Synes nok det var z1pp3r der indledte den nedladende tone med bem. \"fedt at opføre sig som en på 12\" - og bagefter skrive hvem den var myntet på. Til jefa, det er da en fin måde at tie den ihjel.

Avatar billede perj Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:39 #23
>>halifax. Se her:
Kommentar fra jefa
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:42 #24
z1pp3r>> du reinstallere sgu da ikke uden at have prøvet andre muligheder først. Et sådant svar er fandme at springe over hvor gærdet er lavest. De fleste gange er det ikke nødvendigt at reinstallere, men med dit lidt forhutlede impotente svar håber du måske på lidt point.

du mener ikk at det der er en nedladende tone? (den er før mit indlæg)

og hvad mener du med at det er nedladende at skrive hvem min kommentar var til? da bedre end at apollo troede det var skrevet til ham?
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:47 #25
perj - Forstår godt din mening. Jeg ser det sådan at \"fedt at opføre sig som en på 12\" er rettet mod PERSONEN det myntes på, mens jeg ser jefa\'s lidt bramfri kommentar som kritik af SVARET - uden person nedgørelse.

Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:49 #26
z1pp3r - Det er da godt apolle69 bliver \"renset\" men hvad så med jefa. Jeg ser ikke han går efter dig personligt, men derimod efter dit svar. Det synes jeg gør en forskel.

Avatar billede makse Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:55 #27
Kitte >> Lav et svar selv, og accepter det. Opret så et nyt spørgsmål.

Og til jer andre... ARGH... :)

http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml
Alle brugere skal forsøge at svare med så konkret og brugbart et svar som overhovedet muligt. Useriøse svar eller kommentarer er \"støj\" for os alle, og ikke mindst til gene for den person, som til tider under tidspres, har brug for hjælp.
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2001 - 00:57 #28
S\'følglig, makse. Du burde have point for \"korrekt\" svar - også denne gang.  ;)

Avatar billede kitte Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:09 #29
KOMMENTAR FRA KITTE :
DET ER IKKE KOMMENTARER TIL SPØRGSMÅLET JEG HAR BRUG FOR MEN EN LØSNING AF PROBLEMET!!!!!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:13 #30
Gør som makse skriver og lad os få lukket denne debat.

Avatar billede =maddog= Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:34 #31
Kitte: Vil du have et seriøst svar, der indeholder konkrette løsningsforslag må du være mere informativ når du stiller et spørgsmål. For eksempel.
1. Hvilken version Office anvender du?
2. Hvilket fabrikat er scanneren
3. Hvilken port anvender scanneren (Parallel, USB, SCSI, etc.)
4. Hvad er den bundlede software/ anvender du Photo Editor (der jo er en del af Office)
5. Hvilken configuration har din maskine.

Vil du vil have folk til at tage dit problem seriøst, må du også selv gøre det.... Med mindre du håbede på, at der var en der tilfældvis havde oplevet det samme!?
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:36 #32
Alle brugere skal forsøge at svare med så konkret og brugbart et svar som overhovedet muligt. Useriøse svar eller kommentarer er \"støj\" for os alle, og ikke mindst til gene for den person, som til tider under tidspres, har brug for hjælp.

jeg forsøgte at svare, og blev sablet ned. EOD!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:40 #33
\"Prøv eventuelt at geninstallere windows... kan godt begynde at opføre sig underligt på de mest uventede tidspunkter\"
Mener du selv det er et seriøst svar.
Avatar billede z1pp3r Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:42 #34
mm... det er windows vi snakker om =P

og du skal ikk bilde mig ind at du aldrig har været ude for at windåse har opført sig latterligt og \'random\'?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
29. oktober 2001 - 01:45 #35
Stadigvæk. Man skal ikke dække sig ind under at man skal svare efter bedste evne. Hvis man ikke evner at løse problemet skal man lade andre om det. punktum.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
29. oktober 2001 - 06:39 #36
z1pp3r>> Jeg bilder dig ikke noget ind, læs hvad jeg skriver før du fyrer det der af.
Avatar billede kartolux Nybegynder
31. oktober 2001 - 00:40 #37
\"Køb en ny computer, ny scanner og installér Linux. Lær at bruge det hele fra bunden og læn dig tilbage - det hele kører nu af sig selv\"  :0)

Jeg tror, du skulle kigge på dine fil-sammenhænge - altså hvilke filtyper, der åbner hvilke programmer.

Word og Exel ligger i Office-pakken - prøv roligt at geninstallere den.

I guder, hvor folk vrøvler...................